طب داخلی بیماری‌های روماتولوژی به روایت کتاب

  طب داخلی بیماری‌های روماتولوژی به روایت کتاب

انتشارات طبیب، دومین کتاب مجموعه آسان‌آموز خود را با عنوان «طب داخلی بیماری‌های روماتولوژی» به قلم بهروز امیدی‌آزاد منتشر کرد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این کتاب براساس منابع اعلام شده از سوی وزارت درمان، بهداشت و آموزش پزشکی برای آزمون‌های پره‌انترنی و دستیاری تالیف شده است.

کتاب حاضر در 19 فصل به‌صورت درس‌آزمون و برای دانشجویان پزشکی تدوین شده که در فصل نخست آن، رویکرد به بیماری‌های روماتولوژی از منظر نویسنده مورد بررسی قرار گرفته است. در این فصل، شرح‌حال، معاینات بالینی و یافته‎‌های آزمایشگاهی تشریح شده است. 

آرتریت روماتوئید و تعریف آن، اپیدمیولوژی و ژنتیک و علایم بالینی و تشخیص و درمان آن نیز، مهم‌ترین موضوعات مطرح شده در فصل دوم کتاب را شامل می‌شوند.

لوپوس و آریتماتوز سیستمیک به‌صورت مصور در فصل سوم کتاب بررسی شده‌اند. نویسنده در این فصل، به بیماران و همچنین دانشجویان، یافته‌های آزمایشگاهی و زیرگروه‌های بالینی لوپوس را در این بیماری آموخته است.
 
«سندرم آنتی‌بادی، آنتی فسفولیپید»، «اسپوندیلو آرتروپاتی‌ها» و «اسکلروز سیستمیک» مباحث فصل‌های چهارم تا ششم کتاب را به خود اختصاص داده‌اند. تاثیر این گروه از مولفه‌ها و یافته‌‌های آزمایشگاهی و علایم آن‌ها در بیماری روماتولوژی در این فصل‌ها از سوی نویسنده بررسی شده‌اند.

امیدی‌آزاد در ادامه مباحث، مواردی مانند میوپاتی‌ها و سندرم شوگرن و واسکولیت‌ها را در فصل‌های بعدی کتاب بررسی کرده و به علایم و یافته‌های آزمایشگاهی آن‌ها پرداخته است.

مخاطبان کتاب با مطالعه فصل‌های یازدهم تا چهاردهم کتاب، با مواردی از این دسته بیماری‌ها از جمله آرتریت عفونی، استئوآرتریت و اختلالات مواد معدنی سرم در کنار متابولیک استخوان آشنا می‌شوند.

 بیماری پاژه استخوان، درد پشت و گردن، بیماری‌های اطراف مفصلی و علایم روماتولوژیک در بیماری‌های سیستمیک، موضوعات فصل‌های پایانی این کتاب را به خود اختصاص داده‌اند. 

کتاب «طب داخلی بیماری‌های روماتولوژی» با شمارگان سه هزار نسخه در 112 صفحه، به بهای 9 هزار و 800 تومان از سوی انتشارات طبیب منتشر شده است.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری