انتشار بیش از 10 کتاب دانشگاهی در 14 سال فعالیت

  انتشار بیش از 10 کتاب دانشگاهی در 14 سال فعالیت

پژهشکده آمار ایران از سال 1387 با محوز رسمی شورای گسترش آموزش عالی و تحت نظارت مرکز آمار ایران آغاز به کار کرده است. این پژوهشکده در طی 14 سال فعالیت مستمر در زمینه علم آمار و ایجاد گروه‌های پژوهشی، موفق به انتشار 11 عنوان کتاب دانشگاهی در این حوزه شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در این پژوهشکده که برای رفع نیاز‌های پژوهشی دانشجویان آمار تاسیس شده، تاکنون کتاب‌هایی مانند «روش‌های براورد کوچک‌ناحیه‌ای»، « تحلیل چندمتغیره‌ گسسته در مطالعات مقطعی و طولی» و« نظریه و روشهای نمونه‌گیری» منتشر شده است.

«نمونه‌گیری: روش‌ها و کاربردها»، «واژه‌ها و اصطلاحات آماری» و نیز «روش‌شناسی نمونه‌گیری و کاربردهای آن» از دیگر کتاب‌هایی است که از سوی این پژوهشکده برای استفاده دانشجویان و علاقه‌مندان علم آمار منتشر شده است.

راه‌اندازی دو ماهنامه الکترونیکی
در این پژوهشکده که با هدف ارتقا کیفیت فرایند تولید و توزیع آمار و اطلاعات در نظام آماری کشور تاسیس شده، تا به امروز مجله علمی و پژوهشی «آمار ایران» برای نهمین دوره منتشر شده است و مجله «بررسی‌های آمار ایران» را نیز در دست انتشار دارد.

پژوهشکده آمار در راستای استفاده آن‌‌لاین و مجازی کاربران خود، به چاپ الکترونیک دوماهنامه آمار اقدام کرده است که این امر به ‌تازگی از سوی پژوهشکده به انجام رسیده و مقالات مندرج در آن به‌صورت pdf در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

پژوهشکده آمار همانند بسیاری دیگر از پژوهشکده‌های علمی و دانشگاهی، مجهز به کتابخانه تخصصی بوده و علاوه بر کتاب‌های جدید که وارد کتابخانه می‌شوند، نشریات تخصصی را نیز به‌صورت ادواری نگهداری کرده و در اختیار مخاطبان و مراجعان خود قرار می‌دهد.

در این کتابخانه بخشی به نام کتابخانه نوسا وجود دارد که در آن کتاب‌های جدید علمی به‌روزرسانی می‌شوند. کتاب‌هایی مانند «دینامیک خاک»، ‌«مهندسی سیستم» و «مدیریت استراتژیک پیشرفته» در این بخش از کتابخانه به‌روزرسانی شده است.

کارگاه‌های تخصصی و کنفرانس‌هایی به مناسبت سال جهانی آمار، از دیگر اقدامات علمی این پژوهشکده است که با بهره‌گیری از استادان مطرح آمار برگزار شده و یا در آینده‌ای نزدیک برگزار خواهند شد.

ارتقای توانمندی پژوهشی آمار؛ هدف پژوهشکده
دستیابی به بهترین و مناسب‌ترین فنون و روش‌های تولید و توزیع آمار و مسایل مربوط به آن، شناخت مشکلات و ارایه‌ طریق برای رفع آن‌ها، ارتقا توانمندی‌های پژوهشی کشور در زمینه‌ مسایل مربوط به آمار و همکاری پژوهشی با موسسات آموزشی و پژوهشی کشور به منظور ارتقای کیفیت فعالیت‌های پژوهشی، از اهداف تشکیل و تاسیس این پژوهشکده است.

انتشار تالیفات در اولویت کاری
پژوهشکده آمار ایران علاوه بر مطالعه و تعیین اولویت‌های پژوهشی در زمینه‌ آمار ، اجرای طرح‌های پژوهشی در زمینه‌های مربوط به روش‌های تولید آمار، تجزیه و تحلیل آماری، پردازش و استخراج اطلاعات و اطلاع‌رسانی آماری و ایجاد زمینه‌ مناسب برای همکاری با وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی، دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، در جهت ایجاد امکانات پژوهشی و انتشار کتاب‌های علمی را نیز در اولویت کاری خود قرار داده است.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری