ترجمه و انتشار الکترونیکی کتاب «انفجار ریاضیات»

  ترجمه و انتشار الکترونیکی کتاب «انفجار ریاضیات»

«انفجار ریاضیات (L’explosion des mathématique) عنوان کتابی است که با همکاری مشترک انجمن ریاضی فرانسه و انجمن ریاضیات کاربردی و صنعتی این کشور منتشر شده است. کتاب حاضر را انجمن ریاضی ایران ترجمه و در قالب نشر الکترونیک، به‌طور رایگان در اختیار کاربران کتاب‌های الکترونیکی قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این کتاب که از سوی ارسلان شادمان به فارسی برگردانده شده است، به موضوع کاربست‌های ریاضیات در علوم، فناوری و دیگر جنبه‌های زندگی می‌پردازد.

میشل والدشمیت، رییس انجمن ریاضی فرانسه،در مقدمه‌ای که بر ترجمه فارسی این کتاب نگاشته، می‌نویسد: «هدف این کتابچه، اشاعه ریاضیات بین جمعیت گسترده‌ای از خوانندگان است. نخستین چاپ فرانسه این کتاب، در ژوییه ۲۰۰۲، شاهد پیروزی شایان توجهی بود به‌ویژه این‌که از سوی دبیران ریاضی با استقبال روبه‌رو شد.»

دکتر ارسلان شادمان نیز در پیشگفتار فارسی کتاب آورده: «انفجار ریاضیات، آلبومی است که منظره چندین قلعه جالب از سرزمین‌های فتح‌شده در جریان گسترش روابط بین ریاضیات محض و کاربردی را، که تنها یکی از فصل‌های مهم فعالیت انسانی دهه‌های آخر قرن بیستم است، نمایش می‌دهد.»

علاقه‌مندان برای تهیه رایگان کتاب «انفجار ریاضیات» می‌توانند فایل pdf این اثر را از پایگاه انجمن ریاضی ایران به نشانی www.ims.ir دریافت کنند.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری