شاخص‌های کلیدی برای مدیران خواندنی شد

کتاب «مرجع شاخص‌‌‌های کلیدی ارزیابی عملکرد سازمان» با هدف آشنایی مدیران با وضع عملکرد واحد‌های مختلف شرکت، در 14 فصل به همت انتشارات آریانا قلم به بازار نشر عرضه شده‌است./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «مرجع شاخص‌‌‌های کلیدی ارزیابی عملکرد سازمان» عنوان اثری از استیون براگ است که به کوشش محسن قره‌خانی و حسین صانعی به فارسی برگردانده شده‌است. 

چهار فصل نخست کتاب، به مباحث مرتبط با «شاخص‌های بهره‌برداری دارایی»، «شاخص‌‌های عملکرد عملیاتی»،‌ «شاخص‌های جریان نقدی» و «شاخص‌های نقدینگی» پرداخته و مفاهیمی مانند نسبت فروش به سرمایه در گردش،‌ نسبت فروش به هزینه‌های عمومی و اداری،‌ حاشیه سود فروش و نسبت جریان نقدی به بدهی را بررسی می‌کنند. 

براساس مطالب این کتاب، واحد‌های مختلف کسب‌ و کار همواره اطلاعاتی تولید می‌کنند که مدیریت می‌تواند از آن‌ها برای ارزیابی عملکرد سازمان استفاده کند. این اطلاعات ممکن است مربوط به عملیات درونی واحدها، شرایط مالی کل شرکت یا عملکرد تامین‌کنندگان و مشتریان شرکت باشد. 
فصل‌های پنجم تا هشتم این کتاب نیز به «شاخص‌های ساختار سرمایه و توانگری مالی»،‌ «شاخص‌های بازدهی سرمایه‌گذاری»،‌ «شاخص‌های عملکرد بازار» و «شاخص‌های واحد مالی و حسابداری» اشاره دارند. نسبت بدهی به حقوق صاحبان سهام،‌ ارزش افزوده اقتصادی،‌ نسبت بازدهی سود تقسیمی،‌ نسبت ارزش سازمان به درآمد و زمان لازم برای تهیه صورت‌های مالی از مهمترین مباحث مطرح‌شده در این فصل‌ها هستند.

پنج فصل انتهایی کتاب نیز ‌به بحث درباره «‌شاخص‌های سنجش واحد مهندسی»،‌ «شاخص‌های واحد منابع انسانی»، «شاخص‌های واحد لجستیک»، «شاخص‌های واحد تولید» و «شاخص‌های واحد فروش و بازاریابی» اختصاص یافته‌اند.

این کتاب برای همه مدیرانی تهیه شده است که می‌خواهند وضع عملکرد واحد‌های مختلف شرکت خود را بدانند. در این کتاب، علاوه بر شاخص‌های عمومی عملکرد سازمان،‌ شاخص‌های خاص ارزیابی، عملکرد واحد‌های مختلف شامل حسابداری مالی‌،‌ مهندسی لجستیک، ‌تولید،‌ بازاریابی و فروش ارایه شده‌است. 

کتاب «مرجع شاخص‌‌‌های کلیدی ارزیابی عملکرد سازمان» با شمارگان ‌یکهزار و 500 نسخه در 312 صفحه،‌ به قیمت 12 هزار و 500 تومان از سوی انتشارات آریانا قلم به چاپ رسیده‌است.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری