کتابم را با نگاهی منصفانه نوشتم

کتاب «پژوهشی در آیه تطهیر» به تازگی در بیستمین دوره کتاب سال دانشجویی به عنوان اثر شایسته تقدیر شناخته شد. مولف این کتاب که چندی پیش به عنوان اثر برگزیده کتاب فصل نیز معرفی شده بود، ویژگی آن را در دفاع از حقانیت ائمه(ع) با استفاده از منابع معتبر اهل سنت وبرخورداری از نگاهی منصفانه دانست.-

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرحمن باقرزاده در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره این اثر عنوان کرد: در تالیف این کتاب کوشیدم با نگاهی جامع به آیه تطهیر توجه کنم و آن را با هدف استحکام بخشیدن به باورهای دینی و وحدت در جامعه اسلامی به رشته تحریر درآوردم.

وی ادامه داد: محتوای کتاب «پژوهشی در آیه تطهیر» با نگاهی به دور از تعصب و برگرفته از منابع شیعه و آثار معتبر اهل سنت است.

این مولف حوزه دین با اشاره به ضرورت حرکت اندیشمندان به سوی گفتمان‌های استدلالی و منطقی، گفت: هر گروه و مذهبی ضمن احترام گذاشتن به سایر ادیان و مذاهب باید برای تبیین اندیشه‌های مذهبی خود تلاش کند. در حقیقت، این اثر در دفاع از مذهب تشیع و حقانیت ائمه اطهار(ع) تحقیق و تالیف شده است.

این عضو هیات علمی دانشکده الهیات دانشگاه مازندران در پاسخ به این سوال که «نقطه قوت کتاب را در چه موضوعی می‌دانید که تاکنون سایر محققان به آن نپرداخته‌اند؟» اظهار کرد: ادعایی نسبت به تحقیق و تالیف این کتاب ندارم، زیرا نگارش آن نتیجه ریزه‌خواری از سفره علماست.

حجت‌الاسلام والمسلمین باقرزاده گسترش اندیشه‌های ضد شیعه، وهابیت و سلفی‌های تکفیری را عاملی در تلنگر محققان دین برای نگارش کتاب‌هایی در دفاع از اندیشه‌ها و حقانیت امامان معصوم(ع) دانست و گفت: اثبات مرجعیت دینی و منطقی اهل بیت(ع) در مقابل موج گسترده اسلام‌ستیزی در دنیای معاصر، وظیفه هر مولف و پژوهشگری است.

وی با بیان این‌که کتاب «پژوهشی در آیه تطهیر» در جشنواره بین‌المللی فارابی نیز به عنوان اثر برگزیده شناخته شده اما هنوز زمان برپایی آیین اختتامیه این جشنواره مشخص نشده است، اظهار کرد: با توجه به این‌که در هفته کتاب قرار داریم، ارج نهادن به مقام مولف را انتظار دارم، زیرا ضرورت دارد برای گسترش ترویج فرهنگ و کتابخوانی از محققان و مولفان حمایت به عمل آید.

امام جمعه شهرستان نور افزود: امیدوارم با حمایت مسوولان سرانه مطالعه و کتابخوانی در ایران به استاندارد جهانی و چه بسا افزون‌ از آن برسد.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری