«بانکداری الکترونیکی» به روایت کتاب

کتاب «بانکداری الکترونیکی» در سه بخش، با مطالعه آخرین پژوهش‌های حوزه بانکداری الکترونیک، مسایل این حوزه را مورد بررسی قرار داده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «بانکداری الکترونیکی» نوشته مشترک غلامرضا طالقانی،‌ مریم مالمیر و علی غفاری است. این اثر، با هدف بررسی مسایل حوزه بانکداری الکترونیک، در سه بخش با عنوان‌های «بانکداری الکترونیک»، ‌«مدل‌‌های پذیرش فناوری» و «پیشینه موارد مرتبط با بانکداری الکترونیکی» تدوین شده است.

نویسندگان در نخستین بخش کتاب، پس از  اشاره به تاثیر گسترده شبکه جهانی اینترنت بر زندگی افراد، در بیان موضوع بانکدای الکترونیکی‌ معتقدند که با در نظر گرفتن اهمیت اطلاعات در بانکداری، ‌عجیب نیست که بگوییم بانک‌‌‌ها از اولین استفاده‌کنندگان تکنولوژی‌های خودکار پردازش اطلاعات هستند. ارایه خدمات مختلف در بازار الکترونیکی و سهولت دستیابی اطلاعات مورد نیاز، ‌زمینه‌ساز اصلی بانکداری الکترونیک بوده است.

از مهم‌ترین مباحث این بخش می‌توان به موضوعاتی در رابطه با این‌که ‌چرا باید در مورد فناوری اطلاعات بدانید، ‌تاریخچه ظهور فناوری اطلاعات و تاریخچه بانکداری الکترونیکی اشاره کرد.
 
براساس محتوای بخش نخست کتاب، بانکداری الکترونیک شامل سیستم‌‌هایی است که مشتریان موسسات مالی را قادر می‌سازد تا در سه سطح اطلاع‌رسانی،‌ ارتباط و تراکنش از خدمات و سرویس‌های بانکی استفاده کنند.

«مدل‌های پذیرش فن‌آوری» و «پیشینه موارد مرتبط با بانکداری الکترونیکی» موضوعات محوری دو فصل بعدی کتاب حاضر هسند. 

تئوری رفتار برنامه‌ریزی شده،‌ مدل پذیرش تکنولوژی شریف‌کامل،‌ نظریه انتشار فناوری و مطالعات خارجی و داخلی، از مهمترین مباحثی هستند که خوانندگان کتاب در بخش‌های دوم و سوم مطالعه می‌کنند. 

کتاب «بانکداری الکترونیکی» با شمارگان یک‌هزار نسخه در 112 صفحه،‌ به بهای 9 هزار و 500 تومان به همت انتشارات رصد علم به بازار نشر عرضه شده است.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری