«پژوهشنامه مدیریت» در سومین پله

سومین شماره پژوهشنامه مدیریت باعنوان «مدیریت رفتار سازمانی» با طرح موضوعاتی درباره ارتباطات سازمانی، اعتماد سازمانی و عدالت سازمانی منتشر شد./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، سازمان مدیریت صنعتی، سومین شماره پژوهشنامه مدیریت را با عنوان «مدیریت رفتار سازمانی»  در 6 فصل و طرح 63 پرسشنامه منتشر کرد.

سیدمحمد مقیمی، استاد دانشگاه تهران و مجید رمضان، استادیار دانشگاه صنعتی مالک ‌اشتر، در مقام مولفان این شماره، علاوه بر ارایه 63 پرسشنامه معتبر جهانی در ابتدای هر فصل کتاب، چکیده‌ای از مبانی نظری مدیریتی را ارایه کرده‌اند.

سه فصل نخست، با عنوان‌های «ارتباطات سازمانی»، «رهبری سازمانی» و «رفتار شهروندی سازمانی» به موضوعاتی مانند بازخورد و حمایت از استقلال کارکنان،‌ تعیین سبک رهبری،‌ شبکه مدیریتی کلارک و رفتار شهروندی سازمانی پرداخته است.

نویسندگان در فصل دوم،‌ با تاکید بر این موضوع که رهبران اثربخش اساسی‌ترین و نایاب‌ترین منابع هر سازمان هستند، شکست در زمینه دستیابی به بهره‌وری بهینه‌ را، تا حدی مربوط به رهبری دانسته‌اند.

سه فصل بعدی کتاب، با طرح موضوعاتی در زمینه «عدالت سازمانی»، «اعتماد سازمانی» و «فرهنگ‌سازی» بر مباحثی مانند سنجش ابعاد عدالت سازمانی،‌ فردگرایی و جمع‌گرایی، و فرهنگ‌سازمانی و تغییر و توسعه تمرکز کرده‌است.

مولفان در فصل چهارم، با اشاره به نام «گرینبرگ» به‌عنوان مبدع واژه «عدالت سازمان» این مبحث را دارای سه حوزه اصلی ‌عدالت توزیعی، عدالت تعاملی و عدالت رویه‌ای معرفی‌ کرده‌اند.

سومین شماره پژوهشنامه مدیریت با عنوان «مدیریت رفتار سازمانی» با شمارگان یکهزار و دویست نسخه در 181 صفحه، به قیمت یک‌هزار و 200 تومان به همت انتشارات سازمان مدیریت صنعتی به بازار نشر عرضه شده‌است.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری