فصلنامه «حسابداری رسمی» بر پله 22 ایستاد

تازه‌ترین شماره فصلنامه «حسابداری رسمی» به سردبیری پرویز صداقت، به همت جامعه حسابداران رسمی ایران منتشر شد./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، شماره 22 فصلنامه «حسابداری رسمی» با ارایه 27 مقاله در 148 صفحه به چاپ رسید. سرمقاله این شماره به قلم نظام‌الدین ملک‌آرایی، به موضوع «موج عظيم همبستگی حسابداران رسمی در پنجمين دوره‌ انتخابات شورای‌عالی» اختصاص دارد.

در بخش «میز تشریح» در این شماره از فصلنامه، با توجه به انتخابات شورای چهارم انجمن حسابداری، مباحثی مانند «شورای چهارم: استراتژی ‌مدار اخلاق‌گرا و همراه»، «چالش‌های گذشته، ضرورت‌های پيش‌رو»، «دو اولويت شورای پنجم»، «رئوس برنامه‌های كاری» و «گذر از منافع فردی برای تحقق منافع جمعی» بررسی شده‌اند.

در بخش «نگاهی از درون» علاوه بر ارایه گزارشی با عنوان‌ «مروری بر عملكرد جامعه‌ حسابداران در دوره‌ چهارم شورای‌عالی» دو مقاله با موضوع ‌«نظارت بر ناظران» نوشته سيدمحمد علوی و « تجديدنظر در استانداردهای گزارشگری» به قلم مجيد بمانی نیز گنجانده شده‌است.

«بازی دو‌سر باخت» به قلم سعيد جمشيدی‌فرد، «سود و زيان و آثار اجتماعی آن» نوشته سيروس رحمانی و «بايد در پاسخ‌گويی به نياز متقاضی هوشيار باشيم» به قلم صالح ضيايی شهميری، نیز در بخش «نقد و نظر» این شماره از فصلنامه، ارایه شده‌‌اند. 

بخش «نگره‌ها» از فصلنامه «حسابداری رسمی» نیز دو مقاله «حسابداری و حسابرسی در چهارراه علوم» نوشته علی امانی و غلامحسين دوانی و «سوگيری ادراكی در كارهای حسابرسی» به ترجمه عليرضا زند باباریيسی، را در خود جای داده است. 

بخشی دیگر از این فصلنامه با عنوان «کنکاش» شامل دو مقاله «ديدگاه صاحب‌نظران درباره‌ فرض تداوم فعاليت» از دكتر مهدی مرادزاده‌‌فرد و محمد صيادی و  « نقش نظريه‌ حسابداری در توسعه‌ اصول حسابداری» به قلم بهزاد قربانی و داود پرنده است.
 
«تغيير از مدل ذی‌‌نفعان به مدل سهامداران» نوشته بهروز باقری، تنها مقاله بخش «راهبری شركتی» در این فصلنامه است.

بخش «چهر‌ه‌ها» از بیست‌ و دومین شماره فصلنامه «حسابداری رسمی» به بررسی زندگی علمی و حرفه‌ای دکتر رضا شباهنگ پرداخته است. این یادداشت را نظام‌الدین ملک‌آرایی،‌ با عنوان «دكتر رضا شباهنگ‌-‌‌انديشمندی سختكوش و منضبط» نوشته است. 

شماره 22 از «فصلنامه حسابداری» در 148 صفحه، به قیمت پنج هزار تومان از سوی جامعه حسابداران رسمی ایران منتشر شده‌است.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری