استاندارد عملی مدیریت، در قاب کتاب بررسی شد

  استاندارد عملی مدیریت، در قاب کتاب بررسی شد

کتاب «استاندارد عملی مدیریت ارزش کسب شده» عنوان اثری است که به همت انستیتو مدیریت پروژه در 10 فصل تدوین شده و محمدرضا فرج مشایی، علی بیاتی و مهدی ابراهیمی آن‌را به فارسی برگردانده‌اند._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به عقیده گروه مولفان کتاب از انستیتو مدیریت پروژه، این کتاب در ابتدا تعیین‌کننده شیوه‌های مدیریت پروژه‌ است و در ادامه ‌یک‌سری واژگان عمومی را ترویج می‌کند.

سه فصل نخست کتاب با عنوان‌های «کلیات مدیریت ارزش افزوده»، «ساماندهی پروژه» و «واگذاری مسوولیت» به مباحثی چون هدف استاندارد مدیریت،‌ مدیریت ارزش کسب شده، فرآیند مدیریت پروژه و‌ واژه‌شناسی اصلی مدیریت ارزش کسب شده اشاره دارد.

6 فصل بعدی کتاب به طرح موضوعاتی در ارتباط با «تهیه زمان‌بندی»، «تعیین بودجه»، «تعیین روش‌های اندازه‌گیری»، «تعیین مبنای اندازه‌گیری عملکرد»، «تحلیل عملکرد پروژه» و «نگهداری و به‌روزآوری مبنای اندازه‌گیری عملکرد» اختصاص دارد. این فصل‌ها در مجموع به مفاهیم،‌ اسناد ضروری برای انجام فرآیند،‌ تشریح روش‌ها،‌ ابزارها و تکنیک و خلاصه اطلاعات مربوط به مباحث پرداخته‌اند.

کتاب حاضر، به‌عنوان دومین ویرایش کتاب «راهنمای پیکره دانش مدیریت پروژه» است که استاندارد عملی را سند تشریح قواعد، روش‌ها،‌ فرآیندها و شیوه‌ها معرفی می‌کند. این اثر در گام بعدی، استاندارد عملی را منعکس‌کننده مواردی می‌داند که در پروژه‌ها به‌عنوان بهترین شیوه‌ها در نظر گرفته می‌شوند.

کتاب «استاندارد عملی مدیریت ارزش کسب شده» با شمارگان یک‌هزار و 500 نسخه در 256 صفحه،‌ به بهای هفت هزار تومان به همت انتشارات آریانا قلم به بازار نشر عرضه شده است.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری