انتشار 160 کتاب عنوان تخصصی در 16 سال

نگاهی به فعالیت‌های علمی تنها دانشکده راه آهن در خاورمیانه

صنعت حمل و نقل ريلی به‌عنوان يکی از صنايع زيربنايی، نقش ويژه‌ای در شاخص‌های توسعه کشورها دارد. ايفای چنين نقشی مستلزم مقدماتی از جمله آموزش آکادميک متخصصان و انجام پژوهش‌های کاربردی در زمينه‌های مختلف اين صنعت است. در این راستا، دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران، به‌عنوان تنها دانشکده راه آهن در خاورمیانه در سال 1376 تاسیس و در طی 16 سال فعالیت، 160عنوان کتاب دانشگاهی در زمینه مهندسی راه آهن منتشر کرده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، از جمله تازه‌های نشر این دانشکده که در زمینه موضوعاتی همچون ماشین‌های برقی، ماشین‌های ریلی، مهندسی ایمنی در راه آهن و نیز طراحی سازه‌های فولادی تالیف و منتشر شده‌اند می‌توان به «برنامه‌ریزی عملیات حمل و نقل ریلی»، «مهندسی پل و روش‌های نگهداری خط آهن» و «آشنایی با اصول و مبانی سازه‌های عمرانی» اشاره کرد.

«آشنایی با اصول و مبانی ابزاربندی سازه‌های عمرانی»، «زمان‌بندی و سیر و حرکت در راه آهن» و «راهنمای بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE) در پروژه‌های عمرانی» برخی دیگر از جدیدترین کتاب‌های

کتابخانه تخصصی این دانشکده، پتانسيل ويژه‌ای برای انجام تحقيقات بنيادين و کاربردی در حوزه صنعت ريلی کشور و منطقه فراهم آورده است. در این کتابخانه چهار هزا و 751 کتاب فارسی و یک‌هزار و 850 کتاب لاتین برای انجام تحقیقات در اختیار دانشجویان قرار گرفته است. علاوه بر این یکصد مجله علمی فارسی و 23 مجله لاتین در این کتابخانه نگهداری می‌شود.

منتشر شده از سوی دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران است. 

کتابخانه تخصصی دانشکده راه آهن
کتابخانه تخصصی این دانشکده، پتانسيل ويژه‌ای برای انجام تحقيقات بنيادين و کاربردی در حوزه صنعت ريلی کشور و منطقه فراهم آورده است. در این کتابخانه چهار هزار و 751 عنوان کتاب فارسی و یک‌هزار و 850 عنوان کتاب تخصصی لاتین برای انجام تحقیقات در اختیار دانشجویان قرار گرفته است. علاوه بر این، یکصد مجله علمی به زبان فارسی و 23 مجله نیز به زبان لاتین در این کتابخانه نگهداری می‌شود.

در حال حاضر، دانشکده مهندسی راه آهن برای تربيت اعضای هيات علمی خود و توسعه همکاری‌های بين‌المللی آموزشی و پژوهشی با دانشگاه‌های معتبر کشورهای مختلف از جمله انگلستان، آلمان، چين، استراليا، روسيه، اوکراين و هلند، تفاهمنامه همکاری و تبادل علمی دارد و از کشورهای همجوار نیز دانشجو می‌پذيرد.

در بخش کتاب‌های برتر پایگاه اطلاع‌رسانی این دانشکده، برترین کتاب‌های این دانشکده معرفی و به‌روزرسانی می‌‌شوند.

آزمايشگاه‌های تخصصی زيرسازی و روسازی راه آهن، خاک و بتن، صدا و ارتعاشات ريلی، ديناميک سازه‌های ريلی، ترمز، سيگناينگ، ترکشن، محاسبات هوشمند ريلی و مديريت لجستيک نیز از دیگر بخش‌های فعال این دانشکده محسوب می‌شوند که با تجهیز امکانات مدرن، محیطی مناسب را برای انجام کارهای پژوهشی فراهم آورده‌اند.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری