«جوش غرور جوانی» در قاب کتاب بررسی شد

«جوش غرور جوانی» از مجموعه کتاب کوچک طب ایرانی، به قلم محمد عبادیانی نخستین‌بار از سوی انتشارات نیاکان به چاپ رسید.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب حاضر در 6 فصل، با ارایه راهکارهای درمانی و تغذیه‌ای علمی، سعی در حل مشکلی به نام جوش غرور جوانی دارد که در بین قشر نوجوان و جوان جامعه بسیار شایع است.

در پیشگفتار این کتاب در تشریح ماهیت این‌گونه جوش‌ها آمده است: «جوش عارضه‌‌‌ای است که همه افراد در دوره‌های مختلف عمر آن‌را تجربه می‌کنند. جوش‌ها در برخی افراد در ناحیه صورت و در برخی دیگر در منطقه سینه، پشت، بازوها ظاهر می‌شوند.»

«سرنوشت غذا در بدن» عنوان بخش نخست این کتاب است که در آن نویسنده به نقش تغذیه در بدن و انواع مزاج‌ها پرداخته است. در بخش دوم کتاب با عنوان «جوش‌ها از چه به وجود می‌آیند» با طبقه‌بندی انواع جوش، به چگونگی به وجود آمدن جوش‌ها اشاره شده و رابطه جوش با تغذیه بررسی شده است.

«جوش غرور جوانی چیست» موضوع فصل سوم کتاب حاضر است. در فصل‌های چهارم و پنجم نیز «مبانی و اصول درمان مشترک انواع جوش» و «درمان اختصاصی این بیماری» از سوی نویسنده کتاب بررسی شده است. 

بخش پایانی کتاب نیز به بررسی «غذا‌های طبی برای جوش غرور جوانی» اختصاص دارد. نویسنده کتاب در این فصل، انواع رژیم‌های غذایی را برای پیشگیری و یا کنترل و درمان جوش به خوانندگان پیشنهاد کرده است.

کتاب «جوش غرور جوانی» با شمارگان یک‌هزار نسخه در 80 صفحه به بهای هشت هزار تومان از سوی انتشارات نیاکان منتشر شده است.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری