«سیستم‌های برنامه‌ریزی منابع سازمانی» به روایت کتاب

  «سیستم‌های برنامه‌ریزی منابع سازمانی» به روایت کتاب

کتاب «سیستم‌های برنامه‌ریزی منابع سازمانی» حاصل تلاش مشترک علی‌اکبر احمدی،‌ مریم‌ الله‌وکیل و محسن شکری‌پور، با تاکید بر مباحث سیستم‌های اطلاعاتی، در هشت فصل از سوی انتشارات آتی‌نگر منتشر شد./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، سه فصل نخست کتاب حاضر، با عنوان‌های «مفاهیم پایه‌ای برای درک سیستم‌‌های برنامه‌ریزی منابع سازمان»،‌ «مهندسی مجدد و سیستم‌های برنامه‌ریزی منابع سازمانی» و «برنامه‌ریزی،‌ طراحی و پیاده‌سازی سیستم‌های برنامه‌ریزی منابع سازمانی» به طرح و بررسی موضوعاتی مانند چیستی سیستم‌ برنامه‌ریزی منابع سازمانی،‌ افرادی که اجرای مهندسی مجدد را برعهده دارند و چالش‌ها و فرصت‌ها پرداخته‌اند.

نویسندگان در فصل نخست، با تاکید بر ارایه مفاهیم پایه‌ای، سیستم‌‌‌های برنامه‌ریزی را به‌عنوان نرم‌افزار یکپارچه‌ای تعریف کرده‌اند که دارای اجزا و یا ماژول‌های مختلفی در حوزه‌های عملیاتی سازمان‌ها مانند برنامه‌ریزی،‌ تولید، فروش،‌ بازاریابی، ‌توزیع،‌ مدیریت منابع‌انسانی، ‌مدیریت پروژه، مدیریت موجودی و تجارت الکترونیک هستند. ‌‌

فصل‌های چهارم تا ششم کتاب به بررسی مباحث مرتبط با «تجزیه و تحلیل فرصت‌ها و چالش‌های استفاده از برنامه‌ریزی منابع انسانی»،‌ «برنامه‌ریزی نیاز‌های آموزشی»، «برنامه‌ریزی منابع سازمانی در سازمان» و «زیر‌سیستم‌های برنامه‌ریزی منابع سازمانی» اختصاص دارد. از مهمترین مباحث مطرح شده در این سه فصل می‌توان به عمده پروژه‌های برنامه‌ریزی منابع سازمانی که ناموفق بوده‌اند،‌ چرخه توسعه و‌ نیازسنجی آموزشی اشاره کرد. 

مولفان در فصل پنجم کتاب با اشاره به بررسی‌ عملکرد و بیان ضرورت فعالیت‌های آموزشی معتقدند که نیاز‌سنجی،‌ برنامه‌ریزی و اجرا و‌ ارزیابی اثربخشی دوره‌های آموزشی، باید در اولویت توجه مدیران باشد.

دو فصل انتهایی کتاب با عنوان‌های «مدیریت پروژه پیاده‌سازی سیستم‌های برنامه‌ریزی منابع سازمانی» و «تاثیر سیستم‌های برنامه‌ریزی منابع سازمانی در مدیریت زنجیره تامین» نیز به مباحث مهمی چون عوارض ریسک پروژه،‌ مدیریت زنجیره پروژه و هدف زنجیره تامین پرداخته‌اند.

کتاب «سیستم‌های برنامه‌ریزی منابع سازمانی» با شمارگان یکهزار نسخه در 168 صفحه، به قیمت هشت هزار تومان از سوی انتشارات آتی‌نگر به بازار نشر عرضه شده‌است.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری