«رموز امتحانی بیهوشی» در یک کتاب فاش شد

جلد نخست کتاب «رموز امتحانی بیهوشی» با تکیه بر کلیدهای نهفته در کتاب مرجع بیهوشی میلر، با گردآوری و ترجمه رضا امین‌نژاد از سوی نشر طبیب منتشر شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، رضا امین‌نژاد، برای گردآوری این کتاب سه بخشی، متن کامل کتاب بزرگ بیهوشی میلر را که در سال 2010 منتشر شده مطالعه و نکات مناسبی برای امتحان ارتقا پایه از آن استخراج کرده است. این اثر در واقع، خلاصه‌ای از کتاب مرجع بیهوشی میلر با زبانی ساده و روان است.

کتاب حاضر با مقدمه‌ای از داستان بیهوشی آغاز شده و در بخش دوم با عنوان «فیزیولوژی بیهوشی» نکاتی درباره خواب، حافظه و هوشیاری در کنار سیستم عصبی اتونوم، فیزیولوژی مغز و اثرات داروهای بیهوشی بر آن‌ها ارایه شده است. 

بخش پایانی کتاب با عنوان «داروشناسی بیهوشی (فارماکولوژی)» با تکیه بر اصول پایه‌ای فارماکولوژی، به بررسی مواردی مانند فارماکولوژی ریوی و قلبی‌-‌‌عروقی پرداخته است.

سیستم‌های هوشبر‌های استنشاقی، یکی از مهم‌ترین سرفصل‌های بخش سوم کتاب است که در آن نکات کلیدی درباره بی‌حس‌کننده‌های موضعی و درمان‌های مکمل و جایگزین در بیهوشی برای داوطلبان امتحان دستیاری، مطرح شده است.

جلد نخست کتاب «رموز امتحانی بیهوشی» با شمارگان یک‌هزار نسخه در 550 صفحه، به بهای 24 هزار و 500 تومان از سوی انتشارات طبیب به بازار نشر عرضه شده است.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری