«اقتصاد فناوری اطلاعات» به روایت کتاب

نخستین چاپ کتاب «اقتصاد فناوری اطلاعات؛ با رویکردی بر حماسه اقتصادی» در پنج فصل به قلم رامین مولاناپور از سوی انتشارات آتی‌نگر به بازار نشر عرضه شده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در این کتاب سعی شده با بررسی مباحث مختلف اقتصاد فناوری اطلاعات، با ارایه مطالعات موردی در این حوزه در کشورهای مختلف دنیا که موفقیت‌های قابل توجهی در این عرصه داشته‌اند، راهکارهایی هم برای تحقق اهداف حماسه اقتصادی ارایه شود.

در سه فصل نخست کتاب با عنوان‌های «گرایش‌های اقتصادی و فناوری تناقض بهره‌وری»، «ارزیابی سرمایه‌گذاری در حوزه اطلاعات: نیاز‌ها، منافع، مسایل و روش‌های سنتی» و «روش‌های پیشرفته توجیه سرمایه‌گذاری‌‌‌ها در حوزه فناوری اطلاعات و استفاده از سنجه‌های فناوری اطلاعات» به مباحث مختلفی همچون‌ گرایش‌های مالی و فناوری،‌ تناقض بهره‌وری و مشکلات موجود در توجیه سرمایه‌گذاری‌های فناوری اطلاعات بررسی شده‌اند.

 نویسنده در بخشی از فصل نخست کتاب در تشریح نتایج رشد فناوری اطلاعات،‌ معتقد است که قابلیت‌های فناوری اطلاعات با نرخ رشد بالایی رو به پیشرفت و این گرایش برای آینده هم متصور است. افزایش توان و کاهش هزینه‌ها،‌ کاربرد‌های جدید و جامع‌تری از فناوری‌ اطلاعات را ممکن می‌سازد و امکان بهبود کارآیی و اثربخشی را به سازمان‌ها می‌دهد.

دو بخش انتهایی کتاب حاضر شامل «مثال‌هایی از توجیه پروژه‌های فناوری اطلاعات» و «جنبه‌های اقتصادی فناوری اطلاعات و سیستم‌های تحت وب» است. از مهم‌ترین مباحث مطرح شده در این فصل‌ها می‌توان به خدمات مشتریان و مدیریت الکترونیکی، ارتباط با مشتری و مسایل اقتصادی وب اشاره کرد. 

نخستین چاپ کتاب «اقتصاد فناوری اطلاعات؛ با رویکردی بر حماسه اقتصادی» با شمارگان یک‌هزار نسخه‌ در 100 صفحه،‌ به بهای شش هزار و 600 تومان از سوی انتشارات آتی‌نگر منتشر شده است.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری