گزیده مدیریت به ایستگاه 147 رسید

صد و چهل و هفتمین شماره ماهنامه «گزیده مدیریت» با هدف بررسی آخرین مباحث و رویدادهای حوزه مدیریت در ایران و جهان، با ارایه ویژه‌نامه مدیریت در ایران و انتشار 14 مقاله علمی، به همت انتشارات فرا به چاپ رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نخستین مقاله این شماره از این ماهنامه با عنوان «متخصصان چگونه نفوذ می‌کنند» نوشته مشترک آنت مایکس، ماتیو هال و یووال میلو است که به قلم دکتر احمد عیسی‌خانی به فارسی برگردانده شده است. مولفان در این مقاله کوشیده‌اند که مدیریت ریسک دو بانک انگلیسی (ساکسون و آنگلو) را بررسی کنند. در این مقاله، چهار مشخصه جاده‌سازی، ابزارسازی، کار تیمی و ترجمه به‌عنوان شایستگی‌های این دو بانک در مسیر موفقیت معرفی شده‌اند.

«چگونه ارزش را به سمت خود برانیم» یکی دیگر از مقالات مهم این شماره از ماهنامه «گزیده مدیریت» است. این مقاله را مايكل جاكوبايدس و جان‌پل مكدافی نوشته‌اند و علی قدس آن‌را به فارسی ترجمه کرده است. 

نویسندگان در این مقاله با نگاهی به صنعت خودرو، چگونگی حفظ ارزش توسط حاکمان و تغییراتی را بررسی ‌می‌کنند که تازه‌واردان می‌توانند در فضای رقابتی جهت راندن ارزش به سمت خود ایجاد کنند.
«اسرار مغز» به قلم آدام والتس و مالیا میسون، عنوان مقاله‌‌ای دیگر در این شماره از این ماهنامه تخصصی است که پوریا بهزادپور ترجمه این اثر را بر عهده داشته است. 

این مقاله، روی این مطلب که تحقیقات جدید درباره مغز به سمت مقوله چگونگی فعال‌شدن شبکه‌های عصبی مغز منتقل شده است، تمرکز دارد. نتایج این پژوهش‌ها باورهایی مانند بهترین روش برای تولید تفکر نوآورانه، چه چیزی باعث انگیزش کارمندان می‌شود، آیا باید به شم خود اعتماد کرد و در تصمیم‌گیری‌ها به عواطف خود گوش فراداد و فرصت‌ها و مشکلات عملکرد چندکاری را در ذهن مدیران ایجاد کرده است.

«اگر می‌خواهید دنیا را تغییر دهید، رو‌ی زنان سرمايه‌گذاری‌ كنيد» مقاله‌‌ای به قلم كارلی فيورينا و ترجمه رامک فداییان است که در شماره 147 ماهنامه «گزیده مدیریت» به چاپ رسیده است. 

نویسنده در این مقاله، تجارب کاری و تحقیقاتی‌اش را این‌گونه شرح می‌دهد: «حقيقتی را كه پيش‌تر درباره آن شک داشتم، زمانی كه در تلاش «مركز مطالعات بين‌المللی و راهبردی» برای طرح‌ريزی «چشم‌اندازی براي كاميابی جهانی» مشاركت داشتم، با قدرت تمام آشکار شد.» 

در ادامه این مقاله به قلم فیورینا آمده: «پس از مرور جامع تحقيق، يک گروه از ما در مورد اين‌كه چطور آمريكا می‌تواند نتیجه تلاش‌های توسعه خود را بهبود بخشيده و موفقيت و ثبات بيش‌تری برای دنيا به ارمغان آورد، توصيه‌هایی ارایه كرديم. همه ما روی يكی از توصيه‌ها اجماع نظر داشتيم: سرمايه‌گذاری بيش‌تر روی كارآفرينان زن.»

صد و چهل و هفتمین شماره ماهنامه «گزیده مدیریت» در 72 صفحه، به بهای 6 هزار تومان به همت انتشارات فرا به بازار نشر عرضه شده است.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری