بررسی «شناخت و عاطفه» در قاب کتاب

مجموعه مقالات برتر شانزدهمین سمینار میان‌دانشگاهی «سیستم‌های هو‌شمند» در قالب کتابی با عنوان «شناخت و عاطفه» به همت حبیب‌اله قاسم‌زاده گردآوری و انتشارات ارجمند آن‌را منتشر کرده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، تمامی مقالات ارایه شده در این کتاب، با تاکید بر جنبه‌های بالینی و اجتماعی مسایل مرتبط با عاطفه و شناخت، تالیف شده‌اند. در این مقالات، پس از طرح مساله و مقدمه، نقش عواطف در تصمیم‌گیری خردمندانه از سوی مولفان بررسی شده است.

آشنایی با «ریشه‌های مشترک عقل و احساس» و «تاثیر عاطفه و هیجان در اختلال‌های شناخت چهره و شناسایی اشخاص» از جمله مهمترین مقالات چاپ شده در کتاب حاضر هستند.

از دیگر مقالات علمی که در این کتاب منتشر شده‌اند می‌توان به «رشد شناختی و عاطفی افراد دو‌زبانه»، «مسایل پردازش اطلاعات در اضطراب»، «رویارویی و پردازش هیجانی»، «شناخت و افسردگی»، «پردازش طرحواره‌ای و فرایند تغییر»، «سوگیری حافظه ضمنی و آشکار در بیماران مضطرب و افسرده» و «اثرات پاداش مادی بر عملکرد دانشجویان هنر» اشاره کرد.

بنا به گفته گردآورنده این کتاب، در این اثر سعی شده تا هیچ‌گونه تغییر محتوایی یا سبکی در مقالات داده نشود.

کتاب «شناخت و عاطفه» با شمارگان یک‌هزار و 100 نسخه در 200 صفحه، به بهای 9 هزار تومان از سوی انتشارات ارجمند منتشر شده است.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری