بیش از 10 عنوان از تازه‌های نشرمان را در نمایشگاه عرضه کردیم

رییس اداره کتابخانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال:

  بیش از 10 عنوان از تازه‌های نشرمان را در نمایشگاه عرضه کردیم

محمدرضا کاشفی، در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، درباره نحوه حضور دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال در این نمایشگاه، گفت: این مرکز آموزشی، بیش از 10 عنوان مجله علمی، 15 اختراع شاخص، 10 طرح پژوهشی، بیش از 10 عنوان کتاب تخصصی و دستاوردهای باشگاه پژوهشگران جوان خود را در این نمایشگاه عرضه کرده است./

محمدرضا کاشفی، رییس اداره کتابخانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: از میان تازه‌های نشر عرضه شده در این نمایشگاه می‌توان به کتاب‌های «قواعد فقه جزا»، «مقدمه‌ای بر مهندسی محیط زیست»، «راهنمای سامانه بهداشت»، «دستور زبان ایتالیایی‌ ـ ‌ساخت واژه»، «شیمی آروماتیک»، «انسان و محیط زیست»، «نظام حقوق قرارداد مشارکت در تولید در صنعت نفت و گاز»، «روش‌های عددی برای فیزیک‌پیشه‌ها» و «شیمی معدنی عملی 2» اشاره کرد.

کاشفی افزود: بیشتر مجله‌های علمی این مرکز نیز که در این نمایشگاه ارایه شده‌اند، در رده علمی‌ ـ پژوهشی هستند. «فیزیک اتمی و مولکولی»، «نامه الهیات»، «شیمی تجزیه ایران»، «پژوهش‌های کاربردی در شیمی»، «زیست‌شناسی تکوینی»،

اگر نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی در زمان مناسبی از سال برگزار شود، استقبال از آن بیشتر و فراگیرتر خواهد بود، زیرا این نمایشگاه در فصل سرد سال برگزار می‌شود و شاید بیشتر علاقه‌مندان به همین دلیل از حضور در این نمایشگاه محروم ‌‌‌شوند.

«دانش میکروب‌شناسی»، «زبان انگلیسی»، «دانش‌شناسی» و «علوم و فنون دریایی» عناوین برخی از این مجله‌ها را شامل می‌شوند.

وی با اشاره به استقبال چشم افسای بازدیدکنندگان از غرفه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال در این نمایشگاه، گفت: در این دوره از نمایشگاه بزرگ دستاوردهای پژوهشی، سازمان‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان و صنعتی بسیاری پیشنهاد عقد قرارداد برای خرید طرح‌های پژوهشی این مرکز را ارایه کردند. این پیشنهادها با صاحبان طرح‌ها و دانشگاه در میان گذاشته خواهند شد تا در صورت موافقت، به تجاری کردن آن‌ها اقدام شود.

رییس اداره کتابخانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، در ادامه بیان کرد: اگر نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی در زمان مناسبی از سال برگزار شود، استقبال از آن بیشتر و فراگیرتر خواهد بود، زیرا این نمایشگاه در فصل سرد سال برگزار می‌شود و شاید بیشتر علاقه‌مندان به همین دلیل از حضور در این نمایشگاه محروم ‌‌‌شوند.

چهاردهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، شنبه (23 آذرماه) باحضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس ‌جمهوری، در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران گشایش می یابد و تا چهارشنبه (27 آذرماه) برپا خواهد بود. ده‌ها دانشگاه‌ و مرکز علمی کشور با ارایه آخرین دستاوردهای پژوهشی خود در قالب کتاب و فناوری‌های نوین، در این نمایشگاه حضوری پررنگ دارند.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری