پژوهش‌ها با نگاه مساله‌محوری دنبال شوند

اکبر کمیجانی، در آیین قدردانی از برترین پژوهشگران پژوهشکده پولی و بانکی، باتاکید بر اهمیت پژوهش در فرآیند تصمیم‌گیری مدیران اقتصادی کشور، گفت: معتقدم، پژوهش‌ها باید با تفکر مساله‌محوری از سوی پژوهشگران دنبال شوند./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، آیین تجلیل از برترین ‌پژوهشگران و مولفان پژوهشکده پولی و بانکی، پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه 26 آذرماه) همزمان با چهارمین روز هفته پژوهش، با حضور دکتر اکبر کمیجانی،‌ معاون اقتصادی رییس کل بانک مرکزی،‌ دکتر فرهاد نیلی،‌ رییس پژوهشکده پولی و بانکی، دکتر احمد مجتهد، رییس سابق این پژوهشکده، جمعی از مدیران بانکی کشور و پژوهشگران حوزه اقتصاد در محل این پژوهشکده برگزارشد. 

دکتر اکبر کمیجانی،‌ معاون اقتصادی رییس کل بانک مرکزی، در این آیین بااشاره به این مطلب که جایگاه فعلی پژوهشکده پولی و بانکی مرهون زحمات مدیران پیشین و فعلی این نهاد علمی و تحقیقاتی است، براهمیت امر پژوهش تاکید و اظهار کرد: یکی از مهمترین کاربردهای پژوهش، کمک به مدیران و سیاستگذاران برای فرآیند تصمیم‌گیری در سطوح بالاتر است. معتقدم پژوهش‌ها باید رویکردی مساله‌محور داشته باشند.

در این آیین، همچنین دکتر فرهاد نیلی،‌ در ارایه گزارشی از عملکرد 9 ماهه پژوهشکده در حوزه‌‌های مختلف، با اشاره به فعالیت بخش انتشارات این پژوهشکده، گفت: در بخش نشر، علاوه ‌بر افزایش انتشار مقالات علمی، پژوهشی و ترویجی،‌ باید در چاپ کتاب‌های فارسی و انگلیسی نیز تلاش کنیم. به عبارتی دیگر، تالیف کتاب به زبان انگلیسی،‌ یکی از راهکار‌های ارایه مباحث نظری ما در سطح بین‌المللی خواهد بود.

وی،‌ با اعلام این خبر که پژوهشکده نخستین‌بار اقدام به پذیرش دانشجو در مقطع دکترای اقتصاد مالی کرده، رتبه علمی پژوهشکده را رو به پیشرفت ارزیابی و اظهار کرد: پژوهشکده پولی و بانکی، در سال‌ 90 در جایگاه 20 پژوهشکده‌های برتر و در سال 91 در رتبه چهارم قرار گرفت که امیدواریم این رتبه امسال ارتقا پیدا کند.

در پایان این برنامه،‌ از برترین پژوهشگران و مولفان حوزه پولی و بانکی قدردانی شد. 

در حاشیه این آیین، حاضران از نمایشگاه کتاب‌ پژوهشکده پولی و بانکی که آخرین دستاورد‌های محققان این مرکز پژوهشی در آن عرضه شده بود، بازدید کردند. 

آیین تجلیل از پژوهشگران برتر پژوهشکده پولی و بانکی،‌ پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه 26 آذرماه) همزمان با هفته پژوهش، در سالن اجتماعات این پژوهشکده، واقع در میدان آرژانتین برگزار شد.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری