شمارگان بالا و موفقیت‌ در سطح ملی و بین‌المللی، معیار انتخاب آثار بود

در حاشیه همایش تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه خواجه نصیر مطرح شد

  شمارگان بالا و موفقیت‌ در سطح ملی و بین‌المللی، معیار انتخاب آثار بود

مهدی احسانیان، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه صنعتی خواجه‌نصیر، درباره علت معرفی تنها سه اثر در سومین همایش تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه خواجه نصیر، اظهار کرد: قبول دارم که تعداد آثار برگزیده اندک بود. هیات داوران برای انتخاب آثار برگزیده معیارهای سختی مانند شمارگان بالای اثر و مطرح شدن کتاب در عرصه ملی و بین‌المللی را در نظر گرفته بودند. البته در حوزه بین‌الملل، آثار فاخر بیشتری امکان معرفی در این آیین را داشتند.

مهدی احسانیان، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره نحوه انتخاب پژوهشگران برتر دانشگاه خواجه نصیر، گفت: برای نخستین‌بار همزمان با برگزاری سومين نمايشگاه توانمندی‌‌های پژوهشی دانشگاه خواجه نصیر و معرفی برترین پژوهشگران این دانشگاه، سه تن از نویسندگان پژوهشگر این مرکز به نام‌های دکتر علی خاکی‌صدیق، رییس دانشگاه صنعتی خواجه‌نصیر، دکترعلی شکوه‌فر،

با توجه به فرآیند مشکل انتشار کتاب به ویژه در حوزه بین‌الملل و مراجعه دانشگاه‌های مطرح دنیا به منابع ایرانی،‌ آیین تجلیل از این دسته از نویسندگان در همایش تجلیل از پژوهشگران لازم بود.

پژوهشگر حوزه نانو تکنولوژی و دکتر امیر‌مسعود سوداگر، در حوزه میکرو الکترونیک نیز تجلیل شدند.

وی، با بیان این مطلب که بیشتر طرح‌‌های پژوهشی این مرکز به‌صورت ژورنال منتشر می‌شوند، یادآور شد: با توجه به فرآیند مشکل انتشار کتاب به ویژه در حوزه بین‌الملل و مراجعه دانشگاه‌های مطرح دنیا به منابع ایرانی،‌ آیین تجلیل از این دسته از نویسندگان در همایش تجلیل از پژوهشگران لازم بود.
‌ ‌
معاون پژوهشی دانشگاه خواجه‌نصیر، در تشریح اجرای طرح «استاد مهمان» در دانشگاه صنعتی خواجه‌نصیر، عنوان کرد: طرح «استاد مهمان» با هدف آشنایی استادان دانشگاه با نیاز‌‌های صنعت، یک‌روز در ماه با حضور استاد در این فضا و با امکاناتی که برای وی فراهم شده، اجرا می‌شود. 

احسانیان افزود: در فرآیند اجرای این طرح، صنعتگران به

از مهمترین آثار طرح دکترای «پژوهش محور» ورود پروژه‌های صنعتی به دانشگاه و تربیت نیروهای متخصص است.

استاد مراجعه و جلسات پرسش‌ و پاسخ، تشکیل می‌شود. خروجی این طرح، برقراری طرح‌های پژوهشی است که با توافق حوزه صنعت و دانشگاه اجرایی می‌شود. 

وی در پایان درباره طرح دیگری با عنوان «دکترای پژوهش‌محور» در این مرکز آموزشی، گفت: این طرح با هدف تلفیق تجربیات فعالان حوزه صنعت با دانش روز و آکادمیک، پیش‌بینی شده است. براین اساس، افراد باسابقه همانند سایر افراد و مطابق با قوانین یکسان با سایر داوطلبان، وارد دانشگاه شده و یک پروسه زمانی پنج‌ساله را طی می‌کنند. از مهمترین آثار طرح دکترای «پژوهش محور» ورود پروژه‌های صنعتی به دانشگاه و تربیت نیروهای متخصص است.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری