ویراست چهارم «مهندسی مایکروویو» به بازار کتاب رسید

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این کتاب با موضوع اصول و مبانی الکترومغناطیس، انتشار موج و تحلیل شبکه‌های مایکروویو، در 14 فصل تالیف شده است.

فصل نخست کتاب، «تئوری الکترومغناطیس» را معرفی و تشریح کرده است. در فصل‌های دوم تا چهارم، مباحث «تئوری خط انتقال»، «خطوط انتقال و موج‌برها» و «تحلیل شبکه مایکروویو» بررسی شده‌اند.

این کتاب در فصل پنجم، موضوع «تطبیق امپدانس و تنظیم» را مطرح و به خطوط باریک‌شونده اشاره کرده است.

مولف در فصل‌های ششم تا دهم اثر خود «تشدید‌کننده‌های مایکروویو»، «تقسیم‌کننده‌های توان و کوپلر‌های جهتی»، «فیلتر‌های مایکروویو»، «تئوری و طراحی مولفه‌های فریتی» و «نویز و اعوجاج غیر‌خطی» را گنجانده است.

«ابزارهای فعال RF و مایکروویو» عنوان فصل یازدهم از این کتاب دانشگاهی است که در آن، آشکارساز‌ها و دیود‌های شاتکی، ترکیب توان و مدارهای مجتمع یکپارچه مایکروویو، بررسی شده است.

سه فصل پایانی این کتاب نیز به بررسی «طراحی تقویت‌کننده مایکروویو»، «نوسان‌سازها و مخلوط‌کننده‌ها» و «معرفی سیستم‌های مایکروویو» اختصاص دارند. این فصل‌ها، به تشریح میدان‌ها و توان تابیده شده از آنتن‌ها و مخابرات بی‌سیم اشاره دارند.

ویراست چهارم کتاب «مهندسی مایکروویو» با شمارگان یکهزار نسخه در 800 صفحه، به قیمت 23 هزار و پانصدتومان از سوی انتشارات نیاز دانش منتشر شده است.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری