چگونگی مدیریت کارآمد سازمان‌های مرتبط با فناوری اطلاعات

در کتاب «کتابخانه زیرساخت فناوری اطلاعات ITIL» خواندنی شد

  چگونگی مدیریت کارآمد سازمان‌های مرتبط با فناوری اطلاعات

مدیر تولید و ناظر فنی موسسه انتشاراتی جهان جام جم، از انتشار کتاب «کتابخانه زیرساخت فناوری اطلاعات ITIL» تالیف کامران ناپلیان خبر داد و گفت: سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی مرتبط با فناوری اطلاعات با هدف مدیریت کارآمد فعالیت‌هایشان می‌توانند از این اثر بهره‌مند شوند._

فرزین معتکفی، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در تعریفی از ITIL اظهار کرد: برای سازماندهی فعالیت‌های مرتبط با فناوری اطلاعات، یک سلسله طراحی الگو ارایه شده است که با انجام آن‌ها، شرکت‌ها و سازمان‌های حوزه فناوری اطلاعات می‌توانند بهتر به نتیجه برسند.

وی ادامه داد: این تجربیات موفق مورد تایید بزرگ‌ترین مراجع است و در نشر آن‌ها تقریبا مهم‌ترین شرکت‌ها و سازمان‌های اروپایی شرکت داشته‌اند. این شرکت‌ها، با ارایه راه‌حل‌های موفقی که در برخورد با مسایل مختلف و مدیریت حوزه فناوری اطلاعات خود داشتند، در نهایت با ترکیب آن‌ها و مشخص کردن بهترین‌ها، یک سلسله تجربه موفق را در هجده جلد کتاب ارایه کرده‌اند که امروزه به نام ITIL شناخته شده است.

مدیر تولید و ناظر فنی موسسه انتشاراتی جهان جام جم افزود: مولف «کتابخانه زیرساخت فناوری اطلاعات ITIL » در هفده فصل سعی کرده تا الگوهای مهم جهانی را گردآوری و بهترین تجربیات جهانی تدوین شده را ارایه کند.

معتکفی توضیح داد: مدیران فن‌آوری اطلاعات، مهندسان نرم‌افزار، مدیران بانک‌های اطلاعاتی، متخصصان فن‌آوری اطلاعات، مدیران و متخصصان صنایع آشنا به موضوع‌های بانک‌های اطلاعاتی و دانشجویان رشته‌های فن‌آوری اطلاعات، مهندسی نرم‌افزار و صنایع، مخاطبان این اثر را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: «مدیریت مشکل»، «مدیریت رخداد»، «مدیریت تغییر»، «مدیریت نشر»، «مدیریت سطح خدمات»، «مدیریت مالی خدمات فناوری اطلاعات»، «مدیریت ظرفیت»، «مدیریت دسترسی»، «مدیریت امنیت»، «مدیریت نرم‌افزاری کاربردی» و «دیدگاه کسب و کار نگرش از منظر ارایه خدمات به کسب و کار» عناوین برخی از مهم‌ترین فصل‌های هفده‌‌گانه کتاب «کتابخانه زیرساخت فناوری اطلاعات ITIL » را شامل می‌شوند.

مدیر تولید و ناظر فنی موسسه انتشاراتی جهان جام جم، در پایان در بیان اهمیت موضوعی که محور مباحث این اثر است، گفت: در صورتی‌که شرکت‌ها و سازمان‌ها از کتابخانه زیرساخت فناوری اطلاعات بهره‌مند شوند، خدمات فناوری اطلاعات، مشتری‌محورتر شده و توافقات درباره کیفیت خدمت و روابط بهبود می‌یابند. همچنین خدمات بهتر به زبان مشتری و با جزییات مشخص‌تر شرح داده می‌شوند.

چاپ نخست کتاب «کتابخانه زیرساخت فناوری اطلاعات ITIL» با شمارگان پنج هزار نسخه در 330 صفحه، به بهای 25 هزار تومان از سوی موسسه انتشاراتی جهان جام جم منتشر شده است.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری