از بیماری‌های شایع کودکان تا آنالیز آزمایشگاهی

انتشارات دانشگاه علوم پزشکی شیراز در یک نگاه

  از بیماری‌های شایع کودکان تا آنالیز آزمایشگاهی

دانشگاه علوم پزشکی شیراز، به‌عنوان یکی از دانشگاه‌های مادر در تربیت دانشجویان پزشکی در کشور شناخته می‌شود. در این راستا، انتشارات این دانشگاه در سال 1367 با چاپ کتاب «اصول و كاربرد فارماكولوژی براي متخصصين بيهوشی» آغاز به‌کار کرد و اکنون پس از گذشت 25 سال از فعالیتش، بیش از 120 عنوان کتاب تخصصی را به چاپ رسانده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، انتشارات دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سال 92، پنج عنوان کتاب تخصصی حوزه پزشکی را به بازار نشر عرضه کرده است. 

تازه‌های نشر
کتاب «ضروریات آزمایشگاه برای رشته‌های بالینی» عنوان کتاب جدیدی است که از سوی این انتشارات در سال 92 به چاپ رسیده است. این اثر دانشگاهی به قلم جمعی از پزشکان متخصص در 456 صفحه، نگاهی جامع به آزمایش‌های روزمره دارد.

«مشاوره و حاملگی ناخواسته » عنوان اثر دیگری از تازه‌های نشر دانشگاه علوم پزشکی شیراز است. لیلا علیزاده و مرضیه اکبر‌زاده، در این کتاب عوامل و تبعات ناخواسته بودن حاملگی را مورد بررسی قرار داده‌اند.

کتاب‌ دیگری که به تازگی از سوی این انتشارات به چاپ رسیده « آموزش گام به گام آنالیز آزمایشگاهی ادرار و مایعات بدن » نام دارد. در این اثر به قلم حبیب‌اله گل‌افشان و ریتا عرب‌‌سلغار، آزمایش ادرار و ضرورت آن تفسیر شده است.

«آنچه یک پزشک درباره بیماری‌های شایع گوارشی کودکان باید بداند» عنوان کتاب دیگری از تازه‌های نشر دانشگاه علوم پزشکی شیراز است. در این اثر، محمد‌هادی ایمانیه و همکاران وی، بیماری‌های شایع دستگاه گوارش کودکان را بررسی کرده‌اند.

«نوبت‌کاری؛ مشکلات و رهیافت‌ها» عنوان پنجمین اثر منتشر شده از سوی این انتشارات در سال 92 است. این کتاب را تیمونی مونک تالیف کرده و علیرضا چوبینه آن‌را به فارسی برگردانده است. مولف در این اثر، به بیان ساعت زیستی بدن و رابطه آن با نوبت کاری پرداخته است.

دو دهه فعالیت دانشگاه پزشکی شیراز در وادی کتاب 
با گذشت بيش از دو دهه از تاسيس اداره انتشارات دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اين واحد توانسته آثار گوناگونی را در زمينه كتاب‌های پزشكی در دسترس دانشجويان، استادان، دانش‌پژوهان و اعضای هيات علمی دانشگاه‌ها قرار دهد.

این انتشارات، طرح‌های گسترده‌ای را نیز در زمينه توليد، چاپ، نشر و پخش فعالیت‌های علمی‌-‌پژوهشی استادان، محققان و دانشجویان پزشکی در دست اجرا دارد.توزیع وسایل كمک‌آموزشی از  سی دی، پوستر و فلش‌كارت، از دیگر اهداف این انتشارات است. 

اداره انتشارات این دانشگاه در نظر دارد با ارتقا سطح کمی و کیفی چاپ و نشر کتاب‌ها و محصولات تخصصی و عرضه کتاب‌ها و منابع علمی دیگر ناشران علوم پزشکی کشور، موجبات رشد علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز را در سطح کشور و بین‌الملل فراهم کند.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری