بازچاپ کتاب «آزمایش با مایعات نافذ» در راه بازار کتاب

  بازچاپ کتاب «آزمایش با مایعات نافذ» در راه بازار کتاب

چاپ دوم کتاب «آزمایش با مایعات نافذ» اثر حمید تازیکه، هفته آینده از سوی موسسه انتشاراتی جهان جام جم راهی بازار نشر خواهد شد./

حمید تازیکه، مولف کتاب «آزمایش با مایعات نافذ» در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در تشریح موضوع این اثر دانشگاهی اظهار کرد: آزمایش با مایعات نافذ، یکی از روش‌های آزمایشهای غیرمخرب به‌شمار می‌آید. این آزمایشها، در صنایع مختلف مانند نفت، گاز، پتروشیمی، سازه‌های فلزی و ساختمانی کاربرد دارند.

وی ادامه داد: با استفاده از آزمایش‌های غیرمخرب می‌توان بسیاری از عیوب سطحی قطعات را شناسایی کرد. این قطعات به روش‌های مختلف مانند جوشکاری و ریخته‌گری ساخته می‌شوند.

کارشناس و ارزیاب سازمان ملی استاندارد ایران و نظام تایید صلاحیت ایران، افزود: دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های نفت، گاز، پتروشیمی، سازه‌های فلزی و ساختمانی و افراد علاقه‌مند به رشته‌های ذکر شده، مخاطبان اصلی این اثر را تشکیل می‌دهند.

تازیکه، درباره هدف تالیف این اثر، گفت: فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها، برای این‌که بتوانند جذب بازار کار شوند، به یک سلسله تخصص‌ها نیاز دارند که تنها با تحصیلات دانشگاهی کسب نمی‌شوند. در همین راستا، بسیاری از شرکت‌ها و انجمن‌های علمی مانند انجمن جوشکاری و آزمایشهای غیرمخرب ایران، دوره‌‌های تخصصی آزمایشهای غیرمخرب برگزار می‌کنند. افراد، پس از حضور در این دوره‌ها در آزمون ویژه‌ای شرکت می‌کنند و با قبولی در آن، موفق به کسب گواهی بین‌المللی می‌شوند. کتاب «آزمایش با مایعات نافذ» به‌عنوان یکی از منابع دوره‌های نامبرده به‌شمار می‌آید.

مدیرعامل شرکت مهندسی مشاور فرآیند کنترل، با بیان این‌که کتاب «آزمایش با مایعات نافذ» جلد دوم مجموعه «بازرسی جوش» است، اظهار کرد: «جوشکاری تنگستن و قوس الکتریکی»، «بازرسی چشمی جوش»، «بازرسی به روش ذرات مغناطیسی» به ترتیب عناوین مجلدهای نخست، سوم و چهارم این مجموعه را تشکیل می‌دهند که جلد نخست آن سال 1390 منتشر شده است. جلد سوم این اثر نیز زیر چاپ است و جلد چهارم نیز در مرحله بازخوانی قرار دارد.

وی با بیان این‌که پیش‌بینی می‌کنم این مجموعه در پنج مجلد به کار خود پایان دهد، افزود: تا پایان سال، مجلدهای سوم و چهارم این مجموعه نیز راهی بازار نشر خواهند شد.

چاپ دوم کتاب «آزمایش با مایعات نافذ» با شمارگان دو هزار نسخه در 196 صفحه، به قیمت 11 هزار و 800 تومان از سوی موسسه انتشاراتی جهان جام جم راهی بازار نشر خواهد شد.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری