برترین پژوهشگران استان یزد معرفی شدند

دانشگاه یزد،‌ مولف مقاله پربازدید و برترین پژوهشگران حوزه‌های علوم پایه، مهندسی و منابع طبیعی استان را معرفی کرد./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی دانشگاه یزد،‌ پایگاه تخصصی الزویرف در گزارشی مقاله دکتر علی‌اکبر دهقان، عضو هیات علمی گروه مکانیک دانشگاه یزد، با عنوان «بررسی تجربی عملکرد دو نوع استخر خورشیدی مستطیلی و دایروی» را در فهرست مقالات پربازدید این پایگاه معتبر بین‌المللی اعلام کرد. 

بر اساس این گزارش، این مقاله در نوامبر سال 2013 میلادی در مجله «انرژی خورشیدی» با ضریب تاثیر 2.952 منتشر و تاکنون بیش از 350 بار داونلود شده است. 

استخرهای خورشیدی گرادیان نمک، از جمله سیستم‌های ذخیره‌ساز انرژی فصلی هستند که انرژی گرمایی خورشید را جذب و ذخیره می‌کنند. 

استادان دانشگاه یزد، در میان برترین پژوهشگران استان 
به گزارش روابط عمومی این دانشگاه، معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه یزد، از انتخاب دو عضو  هیات علمی این دانشگاه به‌عنوان پژوهشگران نمونه استان خبر داد.

براساس این گزارش، دکتر محمدصابر فلاح نژاد از دانشکده فنی و مهندسی و دکتر علی بنویدی از دانشکده علوم پایه، به‌عنوان پژوهشگران نمونه استان معرفی شده‌اند.
 
دکتر محمدرضا اختصاصی، عضو هیات علمی دانشکده منابع طبیعی و کویرشناسی این دانشگاه نیز به‌عنوان پژوهشگر برتر استان در سال جاری انتخاب شده است.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری