«آشنايی با فيزيک زيستی برای علوم زيست و بهداشت» منتشر شد

  «آشنايی با فيزيک زيستی برای علوم زيست و بهداشت» منتشر شد

مجموعه دوجلدی «آشنايی با فيزيک زيستی برای علوم زيست و بهداشت» به تازگی از سوی انتشارات نوپردازان منتشر شده است. «مكانيک، موادتوده‌ای و ترموديناميک» و «الكتريستيه و مدار، نورشناسی، تابش و بهداشت» عناوین جلدهای اول و دوم این کتاب است._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مولفان مجموعه دوجلدی «آشنايی با فيزيک زيستی برای علوم زيست و بهداشت» با آگاهی از اين‌كه دانشجويان برای يادگيری فيزيک نياز به انگيزه دارند، بسياری از كاربردهای فيزيک در علوم زيست را با طرح مثال‌های مفهومی پرشمار و مسایل عملی ملموس در دسترس مخاطبان قرار داده‌اند.

در این اثر، يک دوره‌ كامل از مفاهيم فيزيک پايه به ساده‌ترين زبان برای پاسخگويی به نيازهای دانشجويان علوم زيست، زيست پزشكی و بهداشت گردآوری شده است.

جلد نخست این اثر با عنوان «مكانيک، موادتوده‌ای و ترموديناميک» شامل مباحث مكانيک، امواج، صوت و شنوايی، استاتيک و ديناميک سيالات، دما و گرما و ترموديناميک بدن انسان است.

«سينماتيک»، «نيرو و قانون‌های حركت نيوتن»، «حركت دايره‌ای»، «ايستاشناسی (استاتيک)»، «انرژی»، «حركت هماهنگ ساده»، «صوت و شنوايی»، «كشسانی: تنش و كرنش»، «كشش سطحی و مويينگی»، «ديناميک شاره و شاره‌های ناگران‌رو»، «ديناميک شاره‌ها و شاره‌های گران‌رو»، «پديده‌‌ ترابرد مولكولی»، «دما و قانون صفرم»، «گازهای آرمانی» و «ترموديناميک و بدن انسان» عناوین برخی از مهم‌ترین فصول این جلد را تشکیل می‌دهند.

«الكتريستيه و مدار، نورشناسی، تابش و بهداشت» عنوان جلد دوم این اثر را تشکیل می‌دهد که مباحثی مانند الكتريسيته، نورشناسی هندسی و موجی، چشم و بينايی، فيزيک اتمی و هسته‌ای، اثرات زيست‌شناختی تابش و تصويربرداری پزشکی را دربر می‌گیرد.

این جلد از کتاب شامل فصل‌هایی مانند «الكتريستيه‌ ساكن»، «نيروهای الكتريكی و ميدان الكتريكی»، «پتانسيل و انرژی الكتريكی»، «جريان‌های مستقيم و مدارهای DC»، «ماهيت نور»، «نورشناسی هندسی»، «چشم و بينایی»، «نورشناسی موجی»، «اتم‌ها و فيزيك اتمی»، «برهم‌كنش تابش يوننده با ماده»، «اثرات زيست‌شناختی تابش يوننده»، «تصويربرداری پزشكی» و «مغناطيس MRI» است. 

این اثر دانشگاهی، به قلم فرانكلين و همكاران تالیف شده و دكتر محمد ابراهيم ابوكاظمی و دكتر محمدرضا كلاهچی، به‌طور مشترک آن‌را ترجمه کرده‌اند. 

چاپ نخست هر یک از دو جلد کتاب «آشنايی با فيزيک زيستی برای علوم زيست و بهداشت» با شمارگان یک‌هزار و 500 نسخه در 324 صفحه، به بهای 24 هزار تومان از سوی انتشارات نوپردازان منتشر شده است.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری