ایران، دارای رتبه سوم جهانی در رشته ارولوژی

  ایران، دارای رتبه سوم جهانی در رشته ارولوژی

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، در ششمین جشنواره علمی‌-پژوهشی بوعلی‌سینا، که پنجم دی‌ماه در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، گفت: باپیشرفت‌هاب علمی انجام شده در سال‌های اخیر و تولید بالای محتوای علمی، از سال 1996 تاکنون، ایران در رشته ارولوژی، در رده سوم جهانی قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی دانشگاه شهید بهشتی، دكتر سیداميرمحسن ضيايی، در ششمين جشنواره علمی‌-‌پژوهشی بوعلی سينا در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، اظهار کرد: از 15 سال گذشته، کشور در زمینه تحقیقات علمی در خصوص پزشکی پیشرفت‌های زیادی داشته است. کشور ما با تولید حدود 202 هزار مقاله در سال‌های 1996 تا 2012 در زمینه تولید علم، در جایگاه 25 جهان، در رشته‌های پزشکی در جایگاه 26 و در رشته ارولوژی، در رده سوم جهان قرار دارد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، افزود: ثروتی ارزشمند از علم به دست می‌آید، چرا که میزان تولید دانش نقش موثری در ميزان ثروت و اقتدار كشور دارد و ميزان توليد دانش و ميزان سرمايه‌گذاری در امر آموزش، از جمله قابلیت‌های كشورها است.

وی اظهار کرد: نسبت میان میزان ارجاعات و تعداد مقالات محققان ايرانی، حاكی از آن است كه ما از نظر كميت موفق شده‌ايم به رتبه‌های بالا دست يابيم اما بايد توجه بيشتری به مقوله كيفيت داشته باشيم.

ششمین جشنواره علمی‌-پژوهشی بوعلی‌سینا، با حضور متخصصان و پژوهشگران عرصه پزشکی، پنجم دی‌ماه در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری