برپایی بیست‌ و دومین جشنواره کتاب برتر دانشگاهی

  برپایی بیست‌ و دومین جشنواره کتاب برتر دانشگاهی

بیست‌ و دومین دوره جشنواره کتاب برتر دانشگاهی، در ایام دهه فجر، در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.-

ایرج الله‌دادی، دبیر بیست و دومین جشنواره کتاب برتر دانشگاهی، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به این‌که فراخوان این دوره از جشنواره کتاب برتر دانشگاهی، اردیبهشت‌ماه امسال منتشر شده بود، اظهار کرد: در این جشنواره، تمام آثار دانشگاهی منتشر شده در سال 1391 بررسی و برترین‌ها معرفی و قدردانی خواهند شد.

وی با بیان این‌که موسسه انتشارات دانشگاه تهران متولی برگزاری این جشنواره است، ادامه داد: تاکنون بیش از 500 عنوان کتاب، به دبیرخانه بیست و دومین جشنواره کتاب برتر دانشگاهی ارسال شده است.

دبیر بیست و دومین جشنواره کتاب برتر دانشگاهی، در پاسخ به این سوال که «کتاب‌های برتر این جشنواره بر چه اساس و ملاک‌هایی انتخاب می‌شوند؟» گفت: در جشنواره کتاب برتر دانشگاهی، چندین شورای تخصصی مرتبط با حوزه‌های مختلف دانشگاهی فعالیت می‌کنند که اعضای آن‌ها ابتدا کتاب‌ها را براساس آیین‌نامه جشنواره بررسی و سپس دو یا سه داور درباره آثار اظهارنظر می‌کنند.

مدیرکل خدمات پژوهشی و انتشارات دانشگاه تهران، ادامه داد: نتیجه داوری‌ها به کمیسیون عالی جشنواره اعلام می‌شود. این کمیسیون، نظر داوران را مورد بررسی تطبیقی قرار می‌دهد، سپس کتاب‌ها را تایید یا رد می‌کند.

وی با بیان این‌که داوری آثار تا پایان دی‌ماه به اتمام خواهد رسید، عنوان کرد: نتیجه نهایی داوری‌ها در نهایت به معاون پژوهشی دانشگاه تهران ارایه و برترین‌ها در آیین اختتامیه جشنواره معرفی و قدردانی می‌شوند.

الله‌دادی، با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره کتاب برتر دانشجویی گفت: بدون تردید اهالی قلم اعم از مولفان، مترجمان و پژوهشگران حوزه‌های مختلف، زحمات بسیار زیادی را برای ارتقای سطح فرهنگ عمومی کشور متحمل می‌شوند. در کشور ما با هدف قدردانی از زحمات اهل قلم، در طول سال جشنواره‌های متعددی برگزار می‌شود اما جشنواره کتاب برتر دانشگاهی، تنها برترین‌های حوزه دانشگاه را شناسایی و از آن‌ها قدردانی می‌کند. این جشنواره، زمینه ایجاد رغبت و انگیزه در اهالی دانش را برای تولید آثار علمی‌تر و غنی‌تر، فراهم می‌کند.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری