چهارمین ویراست کتاب «مقدمه‌ای به تكنولوژی فرآورده‌های غلات»

  چهارمین ویراست کتاب «مقدمه‌ای به تكنولوژی فرآورده‌های غلات»

«مقدمه‌ای به تكنولوژی فرآورده‌های غلات» عنوان کتابی با موضوع مهندسی صنایع غذایی است که ویراست چهارم آن به‌تازگی از سوی انتشارات آییژ به چاپ رسیده است._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب حاضر در 18 فصل به قلم مهندس رسول پايان، تالیف شده است. 

نویسنده در بیان اهمیت موضوع این اثر، در بخشی از کتاب آورده: «بدون تردید، دامنه كار فرآورده‌های غلات بسيار وسيع است و پرداختن به آن دانش، بينش، تجربه و مهارت‌های زيادی لازم دارد. به همین دلیل افراد بسیار اندکی به این موضوع پرداخته‌اند. بنابراین، مجموعه مسایل و مشكلات علمی و اجرای آن در هاله‌ای از ابهام باقی مانده است. اين امر به‌ويژه از اين نظر كه در كشور ما و بسياری از كشورهای در حال توسعه، غلات و فرآورده‌های حاصل از گندم غذای اصلی مردم را تشكيل می‌دهند دارای اهميت است.» 
 
«گندم»، «آسياب كردن گندم»، «آرد گندم»، «تكنولوژی نان»، «تكنولوژی توليد ماكارونی»، «تكنولوژی توليد بيسكويت»، «تكنولوژی توليد كراكر»، «تكنولوژی توليد ويفر» و «كيک‌سازی» برخی از فصل‌های مهم این اثر را تشکیل می‌دهند. 

از دیگر فصل‌های هجده‌گانه این کتاب می‌توان به «شكلات‌سازی و پوشش‌های شكلاتی»، «تكنولوژی توليد سوخاری»، «رشته فوری»، «تكنولوژی فرآورده‌های جو»، «تكنولوژی فرآورده‌های برنج»، «تكنولوژی توليد گلوتن، نشاسته و گلوكز مايع»، «تكنولوژی فرآورده‌های ذرت»، «ساير غلات» و «تكنولوژی توليد غلات صبحانه» اشاره کرد. 

ویراست چهارم چاپ نخست کتاب «مقدمه‌ای به تكنولوژی فرآورده‌های غلات» با شمارگان یک‌هزار و 500 نسخه در 472 صفحه، به بهای 20 هزار تومان از سوی انتشارات آییژ منتشر شده است.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری