بررسی پیشرفت‌های اخیر در فرآیند تولید چندسازه‌های چوب‌ـ‌ پلاستیک

  بررسی پیشرفت‌های اخیر در فرآیند تولید چندسازه‌های چوب‌ـ‌ پلاستیک

كتاب «پیشرفت‌های اخیر در فرآیند تولید چندسازه‌های چوب‌ـ‌پلاستیک» اثر مشترک جین کوک کیم و کائوشیک پال، با ترجمه محمد فارسی و حسن ضیایی طبری، از سوی انتشارات بهتاپژوهش راهی بازار کتاب شد.-

مهدی قنواتی، مدیرمسوول انتشارات بهتاپژوهش، در معرفی این کتاب علمی به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: كتاب «پیشرفت‌های اخیر در فرآیند تولید چندسازه‌های چوب‌ـ‌ پلاستیک» در 9 فصل تنظیم شده است که در فصل نخست، مفاهیم مقدماتی و اساسی درباره چوب، پلاستیک، WPC و استفاده از این چندسازه‌ها در زندگی روزمره، ارایه شده است.

وی ادامه داد: فصل‌های دوم و سوم نیز به موضوعاتی مانند تیمار سطحی الیاف، پلیمرها و افزودنی‌های مورد استفاده در چندسازه‌ها، ماشین‌آلات ساخت WPC و تکنیک‌های آزمودن آن، اشاره دارند.

قنواتی افزود: مخاطبان در فصل چهارم کتاب، با پژوهش‌های اخیر انجام شده از سوی محققان این صنایع آشنا می‌شوند. در فصل‌های پنجم تا هفتم نیز تحقیق‌های آزمایشگاهی مولفان درباره تکنولوژی فرم، خواص کندسوزکنندگی و ویژگی‌های نگهداری رنگ در WPC، ارایه شده‌ است.

مدیرمسوول انتشارات بهتاپژوهش، در پایان اظهار کرد: فصل هشتم کتاب به مروری بر استفاده روزافزون از WPC در دهه کنونی اختصاص دارد و فصل پایانی کتاب نیز به جمع‌بندی کلی مباحث مختلف مطرح شده در فصل‌های کتاب پرداخته است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «چندسازه چوب پلاستیک (WPC) از پلاستیک‌های بازیافتی و ضایعات چوبی ساخته می‌شود و در این دهه، به یکی از پویاترین بخش صنایع پلاستیک تبدیل شده است. چندسازه چوب پلاستیک در کاربردهای بی‌شماری مانند کفپوش‌های فضای باز، مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما در نرده‌ها، حصارها، تخته‌های محوطه‌سازی، روکش‌کاری و پوشش دیوار، نیمکت‌های پارک، قطعات قالبی و تزیین داخلی اتومبیل، چارچوب در و پنجره، مبلمان داخلی و غیره نیز بکار می‌رود.»

چاپ نخست کتاب «پیشرفت‌های اخیر در فرآیند تولید چندسازه‌های چوب‌ـ پلاستیک» با شمارگان یک‌هزار نسخه در 268 صفحه، به بهای 10 هزار تومان از سوی انتشارات بهتاپژوهش اصفهان منتشر شده است.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری