«درس‌آزمون طب داخلی بیمار‌های کلیه» منتشر شد

  «درس‌آزمون طب داخلی بیمار‌های کلیه» منتشر شد

از مجموعه آسان‌آموز دانش پزشکی، کتاب «درس‌آزمون طب داخلی بیماری‌های کلیه» براساس منابع اعلام شده از سوی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، برای آزمون‌های دستیاری، به قلم بهروز امیدی‌آزاد، تالیف شد._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در 9 فصل این کتاب، ساختمان و عملکرد کلیه و اختلالات آن، از سوی نویسنده مورد بررسی قرار گرفته است.

در فصل نخست کتاب حاضر، ساختمان و عملکرد کلیه به‌طور کلی بررسی شده و فصل‌های دوم تا چهارم نیز به «رویکرد به بیماری کلیوی»، «اختلالات آب و الکترولیت»، «اسیدوز و آلکالوز» اختصاص دارند. در این سه فصل مباحث مربوط به تولنایی تغلیظ ادرار، اتیولوژی و اسیدوز متابولیک و نفروپاتی دیابتی تشریح شده است.

«بیماری‌های گلومرولی» عنوان فصل پنجم از این کتاب پزشکی است که در آن سندروم نفرتیک حاد و سندرم غشا پایه گلومرولی از سوی نویسنده بررسی شده است. 

فصل‌های ششم تا هشتم کتاب حاضر به طرح موضوع «بیماری‌های غیر‌گلومرولی»، «اختلالات عروقی کلیه» و «آسیب حاد کلیوی» اشاره دارند.

در فصل پایانی این کتاب با عنوان «بیماری‌های مزمن کلیه» نیز مولف به ریسک‌ فاکتورها، اتیولوژی، پاتوفییولوژی و بیوشیمی اورمی پرداخته است.

کتاب «درس‌آزمون طب داخلی بیمار‌های کلیه» با شمارگان سه هزار نسخه در 104 صفحه‌، به بهای 9 هزار و 800 تومان از سوی انتشارات تیمور‌زاده منتشر شد.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری