«آموزش نرم‌افزار ArcGIS 10.1» در قاب کتاب

موسسه فرهنگی هنری ديباگران تهران، نخستین چاپ کتاب «آموزش نرم‌افزار ArcGIS 10.1» را راهی بازار نشر کرد. این اثر، شیوه استفاده از نرم‌افزار ArcGIS 10.1 را با هدف ایجاد نقشه‌ها، جداول و نمودارها با بهر‌گیری از اطلاعات مکانی و داده‌های توصیفی، آموزش می‌دهد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «آموزش نرم‌افزار ArcGIS 10.1» به‌طور مشترک با قلم امين ابراهيمی، جواد طالبی و مبين شرف‌الدين نوشته شده است.

مولفان کتاب حاضر، برخورداری این نرم‌افزار از قابلیت‌هایی مانند ايجاد يک پايگاه داده‌های اطلاعاتی، محيط كاری و گرافيكی آسان، داشتن مجموعه‌ای كامل از ابزارها و داشتن نمونه‌هايی از داده‌های آماری قابل استفاده را از اهداف نگارش این اثر عنوان کرده‌اند.

«معرفی سامانه اطلاعاتی مكانی»، «آشنايی با نرم‌افزار»، «زمين مرجع كردن (Georeferencing)»، «ايجاد Shapefile و رقومی‌سازی عوارض»، «جدول اطلاعات توصيفی»، «نمادگذاری و برچسب‌گذاری Symbology & Labeling» و «جانمايی نقشه» عناوین فصل‌های هفت‌گانه کتاب «آموزش نرم‌افزار ArcGIS 10.1» را تشکیل می‌دهند. 

كارشناسان و دانشجويان مقاطع مختلف در گرايش‌هایی مانند زمين‌شناسی، كشاورزی، معدن، بازاريابی، مخابرات، نفت، گاز، آب و فاضلاب و محيط زيست، مخاطبان اصلی این اثر را شامل می‌شوند. 

مولفان کتاب در بخش پیشگفتار، در بیان اهمیت تالیف این اثر چنین مطرح کرده‌اند: «GIS و نرم‌افزار ArcGIS در دهه اخير با سرعت بالايی در زمينه‌های گوناگون و در بخش‌های مختلف مورد استفاده قرار گرفته است. استقبال از اين ابزار كارآمد و قدرتمند در بخش‌های دولتی و خصوصی، باعث شده تا كارشناسان و دانشجويان در مقاطع و گرايش‌های مختلف، علاقه‌مند به يادگيری GIS و نرم‌افزار ArcGIS شوند، لذا وجود منابع مناسب می‌تواند علاقه‌مندان را با سرعت بيشتری در مسير مناسب راهنمايی كند.»

چاپ نخست کتاب «آموزش نرم‌افزار ArcGIS 10.1» با شمارگان 500 نسخه در 168 صفحه، به بهای 12 هزار تومان از سوی انتشارات موسسه فرهنگی هنری ديباگران تهران منتشر شد. همراه این کتاب، لوح فشرده آن نیز ارایه می‌شود. 


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری