پرستاری تا تحقیقات پزشکی؛ ارمغان سه فصل ابتدایی سال

نگاهی به فعالیت‌‌ نشر کتاب در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

  پرستاری تا تحقیقات پزشکی؛ ارمغان سه فصل ابتدایی سال

واحد انتشارات دانشگاه علوم پزشکی مشهد، طی 27 سال فعالیت خود، بیش از 400 عنوان کتاب علمی را منتشر کرده است. این انتشارات در سه فصل ابتدایی سال‌جاری نیز 27 عنوان کتاب تخصصی را به بازار نشر عرضه کرده است.-

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)- اداره انتشارات دانشگاه علوم پزشکی مشهد، از واحدهای زيرمجموعه معاونت پژوهشی این دانشگاه است که از سال 1365، با هدف گسترش و تسهيل چاپ آثار دانشگاهی در تمامی شاخه‌های پزشکی، مشغول فعالیت است. کتاب «بیماری‌های کلیه» نوشته عبداله بهرامی، جزو نخستین کتاب‌های منتشر شده از سوی این مرکز نشر دانشگاهی است.

تعيين و انتخاب کتاب برگزيده و اهدای جوايز در مناسبت‌های مختلف چون هفته کتاب و هفته پژوهش، از وظایف این واحد انتشاراتی به‌شمار می‌آیند.

فردین هادی‌زاده، رییس انتشارات دانشگاه علوم پزشکی مشهد، درباره فعالیت‌های نشر این مرکز در سال 92 گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال‌جاری، 27 عنوان کتاب جدید علم پزشکی را روانه بازار کتاب‌های دانشگاهی کرده که از آن میان می‌توان به کتاب «اختلالات بیش‌فعالی کم توجهی، زندگی بدون ترمز» اثر مارتین کوستچر اشاره کرد که به همت فاطمه محرری و همکاران وی ترجمه شده است.

 گذر سه فصل، از پنجره یک مرکز نشر دانشگاهی 
«اصول و تکنیک‌های پایه پرستاری» نوشته محمد نوروزی، «سم‌شناسی بالینی و درمان اورژانس‌های مسمومین» اثر مشترک افشاری و همکاران و «روانپزشکی و دندانپزشکی» به قلم ویلیام آ. آیر، با برگردان فارسی پگاه مسنن مظفری، نیز از  آثاری هستند که در بهار امسال از سوی این انتشارات به چاپ رسیده‌اند.

«سکته مغزی، اصول تشخیص، پیگیری و درمان» تالیف محمدرضا آذرپیوند، «روش‌های عملی تجزیه دستگاهی داروها» با ترجمه فردین هادی‌زاده،  «احیای قلبی ریوی»، «اصول مقدماتی اپیدمیولوژی» و «روماتولوژی کاربردی» نیز  برخی از کتاب‌های تابستانه انتشارات دانشگاه علوم پزشکی مشهد، در سال جاری است. 

این واحد دانشگاهی، در پاییز امسال نیز کتاب‌های «الفبای تحقیق در علوم پزشکی»، «فوریت‌های روانپزشکی»، «تکنیک‌های اصول پایه پرستاری و بررسی وضعیت سلامت» و «تغذیه و سرطان» را به بازار کتاب‌های دانشگاهی عرضه کرده است.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری