آشنایی با «آزمایشگاه فیزیک مکانیک» در قاب کتاب

  آشنایی با «آزمایشگاه فیزیک مکانیک» در قاب کتاب

کتاب «آزمایشگاه فیزیک مکانیک» تالیف فاطمه قرچکی و رسول نداف اسکویی، ویژه دانشجویان رشته‌های علوم ‌پایه و فنی‌-‌مهندسی، از سوی انتشارات ایوانکی به چاپ رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مولفان در ابتدای این کتاب، نکات مهم در خصوص نحوه کار در آزمایشگاه، نکات انضباطی و خطای اندازه‌ گیری را برای مخاطبان شرح داده‌اند.

براساس محتوای این اثر، درس آزمایشگاه فیزیک پایه برای بررسی و آزمایش برخی از مباحث، اصول و قوانین پایه فیزیک، طراحی و راه‌اندازی شده است. هدف از انجام آزمایش‌ها، بخش گسترده‌ای از فیزیک جدید نیست، بلکه انجام آزمایش‌ها به درک مفاهیم و مطالب درس فیزیک پایه یک و تقویت شهود فیزیکی کمک کرده و تا حدودی زمینه لازم را برای انجام پژوهش‌ها و ارایه مطالب علمی فراهم می‌آورد.

در این کتاب، 14 نوع آزمایش بررسی شده است که در آن‌ها نوع انجام کار با وسایل آزمایشگاهی مانند کولیس و اسفرومتر به مخاطبان آموزش داده می‌شود.

در ادامه مباحث کتاب، آزمایش‌های نیروی اصطکاک، حرکت پرتابی گلوله و بررسی آونگ مرکب ارایه شده‌اند. 

مولفان در این کتاب، به دانشجویان می‌آموزند که چگونه از وسایل آزمایشگاه به نحو مطلوب استفاده کنند تا یک گزارش مناسب از مراحل کار را ارایه کنند.

کتاب «آزمایشگاه فیزیک مکانیک» با شمارگان دو هزار نسخه در 124 صفحه، به بهای دو هزار و 900 تومان از سوی انتشارات آموزش عالی ایوانکی منتشر شده است.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری