تازه‌ترین کتاب ماه «علوم و فنون» منتشر شد

هشتاد ‌و‌ یکمین شماره کتاب ماه «علوم وفنون» با بررسی ویژه‌ای بر پژوهش‌های دانشگاهی و موضوع نانو حسگر‌ها در ایران، به سردبیری سیدغفار موسوی سروش به چاپ رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این شماره از ماهنامه «علوم و فنون» علاوه بر رسیدگی ویژه به پژوهش‌های دانشگاهی در زمینه نانوحسگرها، به بررسی و معرفی تحلیلی کتاب‌های زمین‌شناسی، صنعت نفت و گاز، پزشکی، جانورشناسی، مهندسی، کامپیوتر، طب سنتی و تاریخ علم پرداخته است.

خوانندگان در بخش پزشکی کتاب ماه «علوم و فنون» سرفصل هایی همچون آشنایی ‌با طراحی قرص، مدل ارتقای سلامت، تن سالم با خوراک سالم، تلفیق علم و هنر در دندانپزشکی و آرامبخش‌های گیاهی را از نظر می‌گذرانند.

«تکنیک‌های هسته‌ای در تغذیه و فیزیولوژی نشخوارکنندگان» کتابی است که در بخش جانورشناسی این شماره از کتاب ماه «علوم و فنون» بررسی شده است.

بخش مهندسی این نشریه، پس از نگاهی بر ساختمان، مخاطبان را با مقدماتی از سیستم‌های هیدرولیک و پنوماتیک آشنا می‌کند.    

 نگاهی کلیدی بر مونتاژ کامپیوتر و مروری بر کتاب علم رمزنگاری و هنر تحلیل رمز، عناوین سرفصل‌های ارایه شده در بخش کامپیوتر این نشریه را شامل می‌شوند. 

شناخت مزاج مادرزادی و حلقه تکمیل‌کننده علم‌الحیل در نزد مسلمانان همزمان با رنسانس اروپا، محور بحث بخش‌های طب سنتی و تاریخ علم شماره هشتاد و یکم کتاب ماه «علوم و فنون» را تشکیل می‌دهند.

 گذری بر گنبد گیتی، عنوان مقاله بخش «پرسه» این شماره از ماهنامه «علوم و فنون» است که به معرفی استاد ابوالقاسم غفاری، نخستین دانشمند ایرانی ناسا، اختصاص دارد.

«دنیای کتاب» عنوان بخش پایانی از این ماهنامه است که در آن تازه‌های نشر فارسی و انگلیسی و کتاب‌های در آستانه نشر معرفی شده‌اند.

هشتاد‌ و‌ یکمین کتاب ماه «علوم و فنون»، با سردبیری غفار موسوی ‌سروش، به بهای دو هزار تومان از سوی موسسه خانه کتاب، به بهای دو هزار تومان منتشر شد.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری