دایره‌المعارف ساختمان‌های مسکونی، در کتابفروشی‌ها

  دایره‌المعارف ساختمان‌های مسکونی، در کتابفروشی‌ها

کتاب دانشگاهی «دایره‌المعارف دیتیل ساختمان‌های مسکونی معاصر» اثر ویرجینیا مک لئود، با ترجمه شیما شعبانی، از سوی انتشارات کتاب‌وارش راهی بازار نشر شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، براساس محتوای این اثر، دیتیل‌های اجرایی یکی از تمرینات تکنیکی و هوشمندانه برای هر معماری است که باید مجموعه‌ای از علایم گرافیکی صحیح را برای اتصالات ساختمان تولید کند.

کتاب «دایره‌المعارف دیتیل ساختمان‌های مسکونی معاصر» مشخصات و ویژگی‌های  ۱۰۰ اثر معماری مسکونی معاصر در نقاط مختلف جهان را به همراه جزییات اجرایی آن‌ها ارایه کرده است.

این اثر در دو بخش اصلی تدوین شده است. در بخش نخست، این ۱۰۰ اثر با توجه به نوع معماری و محل اجرایشان به‌صورت مختصر معرفی و در بخش دوم که شامل فصول مربوط به جزییات اجرایی است، دیتیل‌های اجرایی‌ این ساختمان‌ها با بیان نوع مصالح مصرفی و توضیحات تکمیلی ارایه شده‌اند.

جزییات دیوار، کف، پنجره، در، بام، پله و محوطه، عناوین فصل‌های مختلف این اثر مهندسی و دانشگاهی را تشکیل می‌دهند.

دانشجویان معماری و عمران، کارفرمایان، پیمانکاران، متخصصان کارهای ساختمانی و علاقه‌مندان به جزییات ساخت بناهای مسکونی، می‌‌توانند از کتاب «دایره‌المعارف دیتیل ساختمان‌های مسکونی معاصر» بهره‌مند شوند.

در بخشی از مقدمه مترجم این اثر می‌خوانیم: «جزییات اجرایی در معماری پیوند جز به کل و متناسب آن در طراحی بسیار تاثیرگذار بوده و رابطه تنگاتنگی با یکدیگر دارند. هرگونه ابتکار و خلاقیت در طراحی می‌تواند با استفاده مبتکرانه از مصالح متنوع امروزی همراه گردد و طرحی موفق را به منصه ‌ظهور رساند. طراحی مناسب جزییات ساختمان، نیازمند بیشترین دقت و توجه به اتصال مناسب بین مصالح و عناصر مختلف ساختمان می‌باشد. همین جزییات اجرایی ساختمان هستند که یک بنا را شکل می‌دهند و به اندازه طراحی داخلی و خارجی آن اهمیت دارند.»

چاپ نخست کتاب «دایره‌المعارف دیتیل ساختمان‌های مسکونی معاصر» با شمارگان دو هزار نسخه در ۳۵۲ صفحه، به بهای ۳۵ هزار تومان از سوی انتشارات کتاب‌وارش منتشر شده است.


خبرگزاری کتاب – پربیننده ترین عناوین دانش و فناوری