«حفاظت در برابر پرتوهای یون‌ساز» به چاپ سوم رسید

  «حفاظت در برابر پرتوهای یون‌ساز» به چاپ سوم رسید

کتاب «حفاظت در برابر پرتوهای یون‌ساز» اثر مشترک حسن حریری‌زاده و سیدرسول حسینی بهارانچی، از سوی موسسه انتشاراتی جهان جام جم به چاپ سوم رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، حفاظت در برابر پرتوها یا بهداشت پرتوها، آن بخش از مهندسی بهداشت محیط است که با حفاظت افراد و گروه‌هایی از مردم در برابر اثرات زیانبار تابش‌های یون‌ساز، سروکار دارد.

کتاب «حفاظت در برابر پرتوهای یون‌ساز» با هدف آشنایی افرادی که با پرتو کار می‌کنند با مسایل حفاظت در برابر پرتوها و اثرات بیولوژیکی ناشی از تاثیر این پرتوها، تالیف شده است.
                                                      
دانشجویان، دانش‌پژوهان، مدرسان دانشگاه، متخصصان و سایر پرتوکارانی که در آزمایشگاه‌ها و مراکز تحقیقات هسته‌ای و رادیولوژی و مراکز پزشکی هسته‌ای به کار مشغول‌اند، می‌توانند از این اثر بهره‌مند شوند.

در کتاب «حفاظت در برابر پرتوهای یون‌ساز» به پرسش‌هایی مانند «پرتو یون‌ساز چیست و چگونه بدست می‌آید؟»، «چگونه می‌توان از انسان در مقابل آثار زیان‌بخش مواد رادیواکتیو محافظت کرد؟»، «آثار زیست‌محیطی این مواد بر روی بدن موجودات زنده چیست؟»، «آیا می‌توان آثار کشنده پرتوهای یون‌ساز را کاهش داد؟» و «چرا تابش‌گیری از پرتوهای یون‌ساز خطرناک است؟» پاسخ می‌دهد.

«منابع و فیزیک تولید پرتوها»، «پرتوهای یون‌ساز»، «واحدها و دزیمتری پرتوهای یون‌ساز»، «اثرات پرتوهای یون‌ساز»، «کاربرد منابع پرتوزا» و «روش‌ها و استانداردهای حفاظت در برابر پرتوها» عناوین فصول شش‌گانه این اثر را تشکیل می‌دهند.

چاپ سوم کتاب «حفاظت در برابر پرتوهای یون‌ساز» با شمارگان یک‌هزار نسخه در 200 صفحه، به بهای 9 هزار و 700 تومان از سوی موسسه انتشاراتی جهان جام جم راهی بازار نشر شده است.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری