«فرهنگ مهندسی محیط زیست و مدیریت پسماند» منتشر شد

  «فرهنگ مهندسی محیط زیست و مدیریت پسماند» منتشر شد

کتاب «فرهنگ مهندسی محیط زیست و مدیریت پسماند» اثر فرزانه طهموریان، نخستین‌بار از سوی انتشارات امید انقلاب منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «فرهنگ مهندسی محیط زیست و مدیریت پسماند» حاصل 10 سال فیش‌برداری و بررسی کتاب‌های تخصصی مهندسی محیط زیست و بازیافت، از سوی مولف است. این اثر با هدف ارایه لغات پرکاربرد و اصطلاحات ویژه مهندسی محیط زیست و مدیریت پسماند، تالیف شده است.

این کتاب، مطابق با تعداد حروف الفبای انگلیسی، دارای 26 فصل است و فصول به ترتیب حروف الفبای انگلیسی نامگذاری شده‌اند.
  
براساس نظر مولف در بخش پیشگفتار این اثر، معانی درج شده برای لغات ارایه شده در کتاب، پس از مشورت با برخی از برجسته‌ترین استادان رشته‌های ذی‌ربط و تطبیق با کتاب‌های شناخته شده فارسی در این حوزه‌ها، انتخاب شده‌اند.

طهموریان، در بیان اهمیت نگارش این اثر چنین اظهار کرده است: «متاسفانه هم‌اینک مطالعه پاره‌ای از کتب مهندسی محیط زیست و بازیافت به دلیل به‌کارگیری واژگان نامانوس و بعضا اشتباه، با چالش‌هایی جدی همراه است، به‌طوری‌که در برخی مواقع خوانندگان فارسی‌زبان تمایل بیشتری به مطالعه متون اصلی بعضی از کتاب‌های ترجمه شده دارند.»

جامعه دانشگاهی و به‌ویژه دانشجویان و مدرسان شاخه‌های مختلف رشته‌ محیط زیست، مخاطبان اصلی کتاب «فرهنگ مهندسی محیط زیست و مدیریت پسماند» را تشکیل می‌دهند. 

چاپ نخست کتاب «فرهنگ مهندسی محیط زیست و مدیریت پسماند» با شمارگان یک‌هزار و 100 نسخه در 328 صفحه، به بهای 20 هزار تومان از سوی انتشارات امید انقلاب منتشر شده است.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری