توجه بیشتر به بازماندگان از تحصیل و کودکان کار

معاون وزیر و رییس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش، بر لزوم توجه بیشتر به بازماندگان از تحصیل و کودکان کار تاکید کرد.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از :خبرنگار ایرنا، ˈمرضیه گردˈ روز پنجشنبه در همایش شوراهای آموزش و پرورش گیلان در دهکده ساحلی انزلی اظهار کرد : باید با ایجاد اشتغال، تقویت تعاونی ها ، استفاده از ظرفیت های اجتماعی و مردمی به تمامی کودکان کشورمان برای امکان ادامه تحصیل و دستیابی به زندگی بهتر کمک کنیم.

وی با بیان این که آموزش و پرورش جز با کمک مردم اداره نمی شود، استفاده از تمامی ظرفیت ها اعم از آموزش دولتی، غیردولتی و آموزش از راه دور را برای فراگیر شدن آموزش در جامعه ضروری خواند.

معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین نقش روحانیت در تربیت معنوی و سلامت روحی دانش آموزان به عنوان نسل جوان را بسیار حائز اهمیت عنوان کرد.

گرد در ادامه به نقش ورزش بر سلامت جسمی دانش آموزان اشاره و بر لزوم توجه به این بخش تاکید کرد.

رییس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: آموزش و پرورش مطلوب نظام با اجرای سند تحول بنیادین مورد تایید رهبری محقق می شود و در این راه به شوراها و همفکری صاحبنظران و مردم نیازمندیم.

وی تشکیل منظم جلسات شوراهای آموزش و پرورش و ارتقای کیفی مصوبات با توجه به ویژگی های هر منطقه و عملیاتی کردن آن و استفاده از ظرفیت رسمی و غیررسمی بومی و محلی را ضروری خواند.

وی علت مترقی بودن قانون شوراهای آموزش و پرورش را نقش آفرینی ارزشمندترین ، معتمدترین و قدرتمندترین افراد در این شوراها برای کمک به تربیت و پرورش فرزندان این مرز و بوم خواند .

وی ادامه داد: مساله مهم تنها مدرسه ساختن نیست بلکه کشورهایی موفقند که از مشارکت فکری ، معنوی و مادی مردم در تربیت و پرورشی نسلی اخلاق مدار، خردمند و خلاق استفاده کند.

گرد با اشاره به ابزارهای جدید و متنوع برای تهاجم فرهنگی تاکید کرد: ما به هم اندیشی صاحبنظران جامعه برای حل مسائل نیازمندیم و شورای آموزش و پرورش محل تصمیم گیری و تصمیم سازی برای استفاده از این قابلیت ها و توانمندی هاست.


پرتال دانشگاهی کشور Iran University Portal : آخرین مطالب اخبار دانشگاهی کشور