انتشار کتابی درباره نگهداری و بیماری‌های «سهره»

  انتشار کتابی درباره نگهداری و بیماری‌های «سهره»

«معرفی پرورش، نگهداری و بیماری‌های سهره» تالیف دكتر احسان مقدس به‌زودی منتشر می‌شود. مولف این کتاب می‌گوید کتاب حاضر كامل‌ترین مجموعه عكس منتشر شده به زبان فارسی درباره نژادهای سهره است.-

احسان مقدس در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره موضوع اصلی این کتاب و دلایلی که سبب شد به معرفی پرنده‌ای به نام سهره بپردازد، توضیح داد: سهره پرنده‌ای کوچک، زیبا و خوش‌صداست. این پرنده سالیان دراز است که در سراسر كشور پرورش داده می‌شود، با این حال تاریخ دقیق اهلی شدن آن در دست نیست ولی با توجه به بومی بودن آن در برخی استان‌های كشور، به نظر می‌رسد که این پرنده صدها سال است که در كشور ما شناخته شده و پرورش داده می‌شود.

مولف کتاب «اطلس رنگی نژادهای طوطی» درباره اهداف خود از نگارش این کتاب گفت: دوستداران پرورش و نگهداری پرندگان زینتی با مطالعه این کتاب اطلاعات بیشتری درباره پرورش سهره و تولید مثل آن به دست می‌آورند و به دلیل توضیحاتی که درباره روش زندگی این پرنده در کتاب ارایه شده، علاقه‌مندان به حیوانات حیات وحش نیز می‌توانند از محتوای آن استفاده کنند.

وی با بیان این‌که در این کتاب برای آشنایی بهتر مخاطبان با مباحث مطرح شده در کتاب از 32 تصویر رنگی استفاده شده است، توضیح داد: در این كتاب ابتدا مقدمه‌ای درباره سهره، رده‌بندی علمی و نژادهای مختلف آن‌ها ارایه داده‌ام و سپس به ترتیب اعضای مختلف خانواده سهره با تصاویر متنوع و توضیحات مربوط به آن‌ها معرفی شده‌اند. در فصل دوم كتاب نیز بیماری‌های شایع در بین سهره‌ها به تفصیل مورد بحث قرار گرفته ‌است. در انتهای كتاب نیز تصاویر نژادهای مختلف سهره ضمیمه شده است.

به گفته مقدس، مخاطبان این كتاب طیف وسیعی از پرورش‌دهندگان سهره و همچنین دامپزشكان و علاقه‌مندان به طبیعت و حیات وحش و باغ‌های پرندگان و فروشندگان پرندگان زینتی هستند.

انتشارات نیلوبرگ به زودی کتاب «معرفی پرورش، نگهداری و بیماری‌های سهره» را در 128 صفحه، با شمارگان دو هزار نسخه و به بهای پنج هزار تومان روانه بازار کتاب می‌کند.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری