آشنایی با نرم‌افزار تحلیل داده‌های کیفی مکس کیودا …

امروزه روشهای تحقیق کیفی در کنار روش های تحقیق کمی در بین جامعه دانشگاهی ایران توسعه بسیاری یافته است. از آنجا که داده های این نوع از تحقیقات را معانی، واژه ها و کلمات تشکیل می دهند حجم بسیار وسیعی از داده را پیش روی محقق قرار می دهند و وی را در تحلیل و سازماندهی داده ها با مشکل روبرو می سازند.

به تبع بسیاری از ابعاد زندگی امروزی، در اینجا نیز کامپیوتر ها به کمک محققان می آیند و با در اختیار قرار دادن نرم افزار هایی از جمله MAXQDA تا حد بسیار بالایی در تحلیل و سازماندهی داده های جمع آوری شده در فرایند تحقیق به محقق یاری می رسانند. از این رو ضرورت تعلیم و به کارگیری چنین نرم افزارهایی در حال حاضر به شدت احساس می شود.

محتوای دوره می‌تواند شامل عنوانی نظیر معرفی انواع نرم افزارهای تحلیل داده های کیفی و مقایسه آنها با یکدیگر،  معرفی نرم افزار MAXQDA  و قابلیت های آن،  آشنایی با نحوه ایجاد متون و داده ها در نرم افزار MAXQDA ، آشنایی با نحوه ورود داده های متنی، صوتی، تصویری و عکس،  آشنایی با نحوه کدگذاری و مقوله بندی داده ها،  آشنایی با نحوه معرفی موارد   به نرم افزار و تعیین ویژگی ها و تعریف مقادیر آنها،  آشنایی با نحوه گزارش گیری و تهیه نمودارها،  آشنایی با نحوه مدل سازی و نمایش گرافیکی تحلیل داده ها،  آشنایی با نحوه جستجو در پروژه باشد.


مدیریت آموزش