دو شماره پیاپی از «درمانگر» منتشر شد

سی ‌و ‌هفتمین و سی و هشتمین شماره از نشریه «درمانگر» نشریه تخصصی طب سنتی و مکمل، با نگاهی ویژه به طب سنتی، به سردبیری فرشته فرخی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، سرمقاله این شماره از این نشریه تخصصی، نوشتاری با عنوان «تهدیدهای تحریم فرصت‌های طب سنتی» به قلم فرشته فرخی است.

محمد عبادیانی، در این شماره از «درمانگر» در مقاله‌ای علمی به بررسی «آسیب‌شناسی فشار‌درمانی از نگاه طب ایرانی» پرداخته است. وی در مقاله خود، فشار‌درمانی را یکی از شیوه‌های درمانی از قدیم‌الایام دانسته و می‌نویسد: «فشار‌درمانی در اصطلاح حکما غمزدرمانی و در اصطلاح فرنگی‌ها رفلکس‌تراپی نامیده می‌شود.»

خوانندگان در ادامه مطالعه این نشریه، با «مکانیسم تولید عرق در کلام حکما» آشنا می‌شوند.

گلنوش سوزنچی، در مطلبی با عنوان «تشخیص و درمان اختلال گوارشی در مکتب طب ایرانی» به بازخوانی پرونده‌های این‌‌گونه بیماران پرداخته است.

«کاهش تدریجی وزن با یوگا»، «دستیابی به مشاوره پزشکی پسامدرن»، «شیر؛ غذایی کامل، دوای کامل»، «درمان‌های طب مکمل موثرتر است» و «در مکتب طب ایرانی» دیگر بخش‌های مهم این شماره از نشریه تخصصی «درمانگر» را شامل می‌شوند.

سی ‌و ‌هفتمین و سی و هشتمین شماره‌های نشریه تخصصی «درمانگر» در قالب یک مجلد در 79 صفحه،  به بهای چهار هزار تومان به چاپ رسید.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری