«متمم مثلثات علوم مهندسی» در قاب کتاب نشست

  «متمم مثلثات علوم مهندسی» در قاب کتاب نشست

کتاب «متمم مثلثات علوم مهندسی» اثر هادی هدایتی دزفولی، نخستین‌بار از سوی موسسه انتشاراتی جهان جام جم منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «متمم مثلثات علوم مهندسی» به‌عنوان یک حل‌المسایل جامع و یک اثر کمک‌درسی در مثلثات محسوب می‌شود. دانشجویانی که در سال‌های اول تا چهارم و حتی در دوره فوق‌لیسانس مشغول تحصیل‌اند و روابط مثلثاتی را به فراموشی سپرده‌اند، می‌توانند از این اثر بهره‌مند شوند. 

این اثر، مفاهیم اصلی و اساسی مثلثات که در تمام علوم و شاخه‌های متعدد به‌ویژه ریاضیات، فیزیک و مهندسی کاربرد دارند، ارایه می‌کند. در بخش پایانی این اثر نیز، ابتدا جدول مثلثاتی و سپس تمام روابط ریاضی در اختیار دانشجویان قرار گرفته است.

کتاب «متمم مثلثات علوم مهندسی» در پنج فصل تنظیم شده است. «تبدیل درجه به گراد و رادیان و بالعکس ـ روابط ساده و اصلی مثلثاتی ـ روابط مثلثاتی برای قابل محاسبه به لگاریتم»، «معادلات مثلثاتی و دستگاه معادلات مثلثاتی ـ منحنی‌‌های مثلثاتی ـ خطوط مثلثاتی هایپربولیک ـ اعداد کمپلکس و موارد استعمال قضیه دی‌مویر»، «حل مثلث ـ موارد استعمال حل مثلث در جهت‌یابی و نقشه‌برداری»، «مسایل کاربردی مثلثاتی در نقشه‌برداری ـ ریاضیات ـ فیزیک ـ مکانیک ـ الکترونیک و معادلات دیفرانسیل ـ مسایل بی‌نظیر» و «جداول ضمیمه» عناوین این فصول را تشکیل می‌دهند.

چاپ نخست کتاب «متمم مثلثات علوم مهندسی» با شمارگان یک‌هزار نسخه در 448 صفحه، به بهای 13 هزار و 500 تومان از سوی موسسه انتشاراتی جهان جام جم راهی بازار نشر شده است.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری