ویرایش سوم کتاب «طراحی داخلی» منتشر شد

ویرایش سوم کتاب «طراحی داخلی» اثر مشترک فرانسیس دی. کی. چینگ و کورکی بینگلی از سوی انتشارات کتاب‌وارش منتشر شد. مخاطبان با مطالعه ویرایش جدید این اثر می‌توانند رابطه منطقی میان سازه‌های ساختمانی و فضاهای داخلی برقرار کنند.

علی مولائی، ویراستار علمی کتاب «طراحی داخلی» با بیان این مطلب به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: این اثر عناصر پایه‌ای در طراحی فضاهای داخلی را به دانشجویان معرفی می‌کند و به شرح ویژگی‌های هر عنصر و ارایه مواردی برای انتخاب و آرایش آن‌ها در الگوهای طراحی می‌پردازد.

وی ادامه داد: مولفان در این اثر بر اصول پایه طراحی و نحوه تعیین ارتباط کیفیت‌های کاربردی، سازه‌ای و زیبایی‌شناختی در فضاهای داخلی تاکید کرده‌اند.

ویراستار علمی کتاب «طراحی داخلی» افزود: در ویرایش سوم این اثر، علاوه بر حفظ طرح سازمانی ویرایش دوم، به ارایه متن و تصاویر جدید کاربرد مصالح بادوام پوششی، موارد مصرف آب و انرژی، بررسی‌های کیفی هوای داخلی و پیشرفت‌های اخیر در تکنولوژی کامپیوتری پرداخته شده است.

مولائی عنوان کرد: این اثر مباحث نورپردازی، سبک‌های لامپ‌ها، ماندافزاها و حفظ انرژی، مبلمان و … را دربردارد. همچنین در این کتاب استانداردهای شورای بین‌المللی آیین‌نامه و قانون ناتوانمندی آمریکا با یکدیگر ترکیب شده‌اند.

وی توضیح داد: «فضای داخلی»، «طراحی داخلی»، «واژگان طراحی»، «عناصر داخلی ساختمان»، «سیستم‌های محیطی داخلی»، «نورپردازی و آکوستیک»، «مصالح روکار» و «مبلمان» عناوین فصول هشت‌گانه این اثر را تشکیل می‌دهند.

ویراستار علمی کتاب «طراحی داخلی» افزود: این اثر برای مخاطب ویژه‌ای نگارش نیافته است بلکه تمام علاقه‌مندان به معماری می‌توانند برای آشنایی با مقوله طراحی داخلی از این اثر بهره‌مند شوند. دانشجویان معماری، دکوراسیون، طراحی، معماری داخلی و طراحی صنعتی از دیگر مخاطبان این اثر به شمار می‌آیند.

ویرایش سوم کتاب «طراحی داخلی» با ترجمه لیلا رضایی با شمارگان یک هزار و 500 نسخه در 384 صفحه به بهای 29 هزار تومان از سوی انتشارات کتاب‌وارش منتشر شده است.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری