دو فیزیکدان ایرانی، داور برگزیده 2013 معرفی شدند

  دو فیزیکدان ایرانی، داور برگزیده 2013 معرفی شدند

در فهرست داوران برجسته سال ۲۰۱۳انتشارات فیزیک اروپا، نام محمد محمودی از دانشگاه زنجان و احمد شیخی از دانشگاه شیراز، به چشم می‌خورد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، انتشارات فیزیک اروپا (European Physical Journal) به‌عنوان ناشر مجموعه نشریات معتبر (EPJ)، داوران برجسته سال ۲۰۱۳ خود را معرفی کرد که در این فهرست نام دو فیزیکدان ایرانی به نام‌های محمد محمودی از دانشگاه زنجان و احمد شیخی از دانشگاه شیراز، نیز دیده می‌شود.   

دکتر محمد محمودی، دانشیار گروه فیزیک دانشگاه زنجان است که عمده اقدامات پژوهشی وی، در زمینه اپتیک نظری و برهم‌کنش نور با ماده است.

وی تاکنون بیش از 90 مقاله پژوهشی در مجلات مختلف و در کنفرانس‌های علمی معتبر ارایه کرده و کتاب «فراتر از سرعت نور» نوشته وی نیز به تازگی در نوبت چاپ انتشارات دانشگاه زنجان قرار گرفته است.

دیگر داور برگزیده ایرانی این فهرست، دکتر احمد شیخی، عضو هیات علمی دانشگاه شیراز است. نگارش 88 مقاله در مجلات معتبر ISI ، ارایه بيش از 15 مقاله در كنفرانس‏‌های داخلی و خارجی، عضويت در هسته‏ مركزی قطب علمی نجوم و اخترفيزيک كشور و همچنین عضويت در گروه ويراستاران چندين مجله‏ معتبر علمی از جمله مجله‏ بين‌‏المللی علوم و تكنولوژی دانشگاه شيراز (شاخه‏ علوم) در کارنامه علمی این فیزیکدان ایرانی دیده می‌‌شود.

کتاب «آشنايی با بخش تاريک كيهان» اثر این فیزیکدان ایرانی است که به تازگی به چاپ رسیده است.

انتشارات فیزیک اروپا (EPJ) فعالیت خود را از اوایل قرن بیستم آغاز کرده و هم اکنون بالغ بر 25 نشریه علمی را با همکاری ناشران معتبری همچون Springer و EPD به چاپ می‌رساند.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری