تازه‌های کتاب طب سنتی ارایه می‌شوند

در حاشیه همایش «سلامت، طب سنتی و گیاهان دارویی»

کارشناس آموزش جهاد دانشگاهی واحد استان البرز، بیان کرد: ناشران و مولفان می‌توانند آثار جدید خود را در زمینه موضوع همایش «سلامت، طب سنتی و گیاهان دارویی» در حاشیه آن ارایه کنند.

احمد شکیبا، کارشناس آموزش جهاد دانشگاهی واحد استان البرز، در گفت‌‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در این‌باره اظهار کرد:‌ همایش «سلامت، طب سنتی و گیاهان دارویی» به‌منظور توسعه فرهنگ بهره‌گیری از دانش و تکنیک‌های درمانی طب سنتی و مکمل، هفدهم بهمن‌ماه به همت جهاد دانشگاهی واحد استان البرز، برگزار می‌شود. 

وی افزود: ناشران و مولفانی که کتاب‌های جدیدی در ارتباط با موضوع همایش داشته باشند، می‌توانند آثار خود را در حاشیه همایش در قالب نمایشگاهی، عرضه کنند.

منیره سهرابی، معاون آموزشی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز نیز در تکمیل این خبر گفت: معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز، سلسله همایش‌هایی تحت عنوان «سلامت، طب سنتی و گیاهان دارویی» را با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان البرز، برای توسعه فرهنگ بهره‌گیری از دانش و تکنیک‌های درمانی طب سنتی و مکمل در راستای افزايش توانمندی‌های پزشکان عمومی و همچنین دانش‌آموختگان گروه علوم پزشکی، برگزار می‌کند.

وی ادامه داد: ارتقای سطح دانش و توانمندی‌های پزشکان نسبت‌ به ‌طب سنتی و مکمل‌، ترويج‌ فرهنگ‌ به‌کارگیری آموزه‌های طب سنتی در میان دانش‌آموختگان گروه علوم پزشکی، استفاده از گياهان دارويی و داروهای گياهی در درمان، كاهش واردات دارو، كاهش هزينه‌های درمانی در كشور، كوتاه شدن مسير درمان با استفاده از آموزه‌های طب سنتی، بهره‌وری بيشتر فعاليت پزشكان عمومی و ايجاد فرصت‌های بهتر و بيشتر شغلی برای پزشكان عمومی، از جمله اهداف برگزاری این همایش است.

سهرابی در معرفی محورهای مقالات این همایش‌، اظهار کرد: «اهمیت و جایگاه طب سنتی در جامعه ایرانی‌-اسلامی»، «سلامت از منظر طب سنتی»، «تاثیر آموزه‌های طب سنتی در سبک زندگی ایرانی‌-‌اسلامی»، «گیاهان دارویی و داروسازی سنتی»، «تغذیه در طب سنتی»و «اعمال یداوی در طب سنتی» از محورهای اعلام شده برای تالیف مقاله از سوی پژوهشگران، عنوان شده است.

به گفته وی، «بادکش درمانی»، «راهکارهای توسعه آموزه‌های طب سنتی در سطوح مختلف افراد جامعه» و «صنعت، اقتصاد و طب سنتی و مکمل» از مهمترین موضوعات و محورهای مورد بحث در این همایش هستند.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی واحد البرز، در ادامه گفت: در حاشیه این همایش، نمایشگاه دستاوردهای پژوهشگاه‌ها و موسسات علمی و پژوهشی، با هدف معرفی دستاوردهای گیاهان دارویی در حوزه درمان به جامعه پزشکان، برپا می‌شود. موسسات و پژوهشگاه‌ها می‌توانند با انجام هماهنگی‌های قبلی در این نمایشگاه حضور یابند.

سهرابی عنوان کرد: در نخستین همایش از سلسله همایش‌های «سلامت، طب سنتی و گیاهان دارویی»، مباحثی با عنوان «جایگاه و اهمیت طب سنتی در جامعه ایرانی‌-‌ اسلامی»، «شواهدشناسی گیاهان دارویی»، «تاثیر آموزه‌های طب سنتی بر سبک زندگی ایرانی‌-‌اسلامی» و «حجامت» به ترتیب با سخنرانی دکتر خدادوست، دکتر تحویل‌زاده، دکتر فهیمی و دکتر عزیزخانی بررسی خواهند شد.

وی در پایان گفت: علاقه‌مندان شرکت در این همایش، برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره 32215096-026 تماس بگیرند.

نخستین همایش از سلسله همایش‌های «سلامت، طب سنتی و گیاهان دارویی» هفدهم بهمن‌ماه، در سالن نظام‌پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی استان البرز برگزار می‌شود.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری