«دستنامه طب داخلی ماساچوست» چاپ دومی شد

انتشارات ارجمند، چاپ دوم کتاب «دستنامه طب داخلی ماساچوست» نوشته مارک سایاتین را با ترجمه بهنام بوذری، منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در این کتاب، بیش از 60 نوع بیماری مختلف از جمله بیمار‌ی‌های قلبی و انواع نارسایی‌ها، مورد بررسی قرار گرفته است. 

مولف در پیشگفتار کتاب خود نوشته است: «در این عصر فزونی اطلاعات، منطقی آن است که از خود بپرسیم که چرا یک کتاب دیگر برای رزیدنت‌ها و انترن‌ها تالیف شده است. این کتاب جیبی، پل ارتباطی بین رزیدنت‌ها و تجربیات دانشگاهی در رشته‌های مختلف تخصصی است. این مجموعه برای تامین یک رویکرد ابتدایی سریع ولی کامل به مشکلات طبی به کرات توسط رزیدنت‌ها و انترن‌ها دیده می‌شود، طراحی شده است.»

در بخش‌های مهمی از این کتاب دانشگاهی و پزشکی، نارسایی‌های ریوی، تهویه مکانیکی و هچنین سندرم دیسترس تنفسی حاد برای دانشجویان پزشکی ارایه شده است.

مولف در ادامه این کتاب، اختلالات خونی، بیماری‌های معده و روده، سرطان‌های ریه، پستان و عفونت‌های چشمی را بررسی کرده و نگاهی نیز به بیماری‌های کبدی مانند هپاتیت داشته است. 

این کتاب، به بیماری‌های استخوان نیز توجه و به اختلالات کلسیمی را اشاره کرده است. روش‌های درمان بیماری‌های آرتریت و بیناری‌های لیپیدی در این فصل‌های مورد بررسی قرار گرفته‌اند. 

چاپ دوم کتاب «دستنامه طب داخلی ماساچوست» با شمارگان یک‌هزار و 100 نسخه در 612صفحه، به بهای 22 هزار تومان از سوی انتشارات ارجمند به چاپ رسیده است.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری