هشتاد و دومین «کتاب ماه علوم و فنون» منتشر شد

  هشتاد و دومین «کتاب ماه علوم و فنون» منتشر شد

هشتاد‌ و دومین شماره «کتاب ماه علوم و فنون» با بخش ویژه پروفسور مجید سمیعی، خواندنی شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در این شماره از کتاب ماه «علوم وفنون» حسن فتاحی در مطلبی با عنوان «اخترفیزیک تشکیل سیارات» به بررسی سیارات و چگونگی تشکیل آن‌ها پرداخته است.

در بخش مهندسی این شماره از ماهنامه علوم و فنون، چهار مطلب و مقاله علمی درباره پوشش‌های دمای بالا در مهندسی مواد، روان‌کننده‌ها در ماشین‌آلات و جایگاه تهویه و تبرید و بازیافت فلزات به چاپ رسیده است.

کشاورزی دیگر بخش کتاب ماه علوم وفنون هشتاد و دوم است که به ارایه مقاله‌ای از خاطره شهریاری با عنوان «طلای سبز» و بررسی فیزیولوژی بذر و آشنایی با بیماری‌های سبزیجات اختصاص دارد.

مدیریت رایانه‌ای، پژوهش‌های دانشگاهی، جستاری درباب مفهوم «ظرفیت جذب» در حوزه‌های دانش و فن‌آوری، چگونه دردهای مزمن را می‌توان درمان کرد، نقد و بررسی تاریخ‌الحکماء قفطی و پیشتازی ایرانیان در علوم، از دیگر بخش‌های خواندنی این شماره از «کتاب ماه علوم و فنون» است.

در بخش پرسه هشتاد و دومین شماره از این ماهنامه، در «گذری بر گنبد گیتی»معصومه پوربخش درباره لکه سرخ مشتری نوشته است. «درون مرزها»ی این شماره از «کتاب ماه علوم و فنون» به‌طور ویژه به موفقیت‌های جهانی پروفسور مجید سمیعی و کسب جایزه «حلقه لایب‌نیتس» از سوی وی در سال جاری، اشاره دارد. 

مونا خسروئی نیز در بخش «دنیای کتاب» تازه‌های نشر انگلیسی را در حوزه علوم و فنون معرفی کرده است.

هشتاد و دومین شماره «کتاب ماه علوم و فنون» به سردبیری سید‌غفار موسوی ‌سروش، در 104 صفحه به بهای دو هزار تومان، از سوی موسسه خانه کتاب به چاپ رسیده است.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری