آموزش تئوری و عملی میکروکنترلرهای AVR

«مرجع جامع و کامل میکروکنترلرهای AVR» با هدف آموزش تئوری و عملی میکروکنترلرهای AVR به همت انتشارات دانشگاه امیرکبیر منتشر شده است.

عباس نعمتی، مولف کتاب «مرجع جامع و کامل میکروکنترلرهای AVR» در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در این‌باره اظهار کرد: در این کتاب ابتدا، سخت‌افزار میکروکنترلرهای AVR به‌ویژه موضوع ATMEGA32 به‌طور کامل تشریح و سپس، دستورات زبان برنامه‌نویسی اسمبلی به روش خاص و با ارایه مثال‌های ویژه بیان شده است. در ادامه نیز، چند نمونه کاربردی به سه زبان برنامه‌نویسی اسمبلی، C و بیسیک  آورده ‌شده است.

وی عنوان کرد: هدف از نگارش این کتاب، ارایه مرجع کامل و بسیار مفید برای آموزش تئوری و عملی میکروکنترلرهای AVR به‌ویژه ATMEGA32 به شیوه‌ای خاص و کاربردی برای دانشجویان، متخصصان، مهنـــدسان و علاقه‌مندان به طــراحی و ساخت مدارات میکروکنترلری است.

عضو هیات علمی گروه مهندسی برق و رییس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد میانه، با بیان این‌ مطلب که این اثر در ۱۴ فصل تدوین شده است، توضیح داد: «ویژگی‌های سخت‌افزاری میکروکنترلرAVR ATMEGA32»، «درگاه‌های ورودی/خروجی موازی میکروکنترلرATMEGA3»، «سازمان حافظه‌های میکروکنترلر ATMEGA32»، «برنامه‌ریزی میکروکنترلرهای AVR»، «منابع پالس ساعت، ریست و مدیریت توان»، «ساختار برنامه‌نویسی در زبان اَسِمبلی و دستورات اسمبلر»، «وقفه‌ها»، «ارتباط میکروکنترلر با سیگنال‌های آنالوگ»، «درگاه JTAG» و «پروژه‌های کاربردی به زبان‌های اسمبلی، بیسکام و C» و «اسمبلر AVR و نرم‌افزارهای Bascom،Codevision و نحوه ایجاد و و انتقال‌ کدهای هگزا دسیمال به حافظه داخلی میکروکنترلر به‌ صورت عملی» عناوین برخی از فصل‌های کتاب هستند.

پیش از این، در زمستان ۱۳۸۶ نخستین کتاب مهندسی فناوری EMC در ایران با عنوان «سازگاری الکترومغناطیسی در سیستم‌های الکترونیکی و مخابراتی (طراحی مدارهای دیجیتال فرکانس بالا) به قلم مهندس عباس نعمتی از سوی انتشارات دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی تکنیک تهران) به چاپ رسیده بود که پس از گذراندن مراحل داوری تخصصی به اخذ تاییدیه علمی از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موفق شد و چاپ دوم آن در بهار ۱۳۹۰  منتشر شده است.

چاپ نخست کتاب «مرجع جامع و کامل میکروکنترلرهای AVR» با شمارگان یک هزار نسخه در ۴۷۰ صفحه به بهای ۲۱ هزار و ۹۰۰ تومان از سوی دانشگاه صنعتی امیرکبیر راهی بازار نشر شده است.


خبرگزاری کتاب – پربیننده ترین عناوین دانش و فناوری