نمایشگاه کتاب‌های فناوری فضایی برپا می‌شود

  نمایشگاه کتاب‌های فناوری فضایی برپا می‌شود

همزمان با 14 بهمن‌ماه «روز ملی فناوری فضا» حسینیه ارشاد، نمایشگاه کتابی از آثار حوزه فناوری فضایی برپا می‌کند.

مهسا مهدی‌زاده، مسوول روابط عمومی کتابخانه حسینیه ارشاد، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره برگزاری این نمایشگاه کتاب، اظهار کرد: به مناسبت 14 بهمن‌ماه «روز ملی فناوری فضا» کتابخانه حسینیه ارشاد، نمایشگاه کتاب یک‌روزه‌ای را با 60 عنوان کتاب در زمینه‌های پیشرفت‌ها و تکنولوژی‌های فضایی، برپا می‌کند. این آثار همگی متعلق به کتابخانه حسینیه ارشاد هستند.

وی با بیان این مطلب که در این نمایشگاه فروش کتاب نداریم، افزود: نمایشگاه «روز ملی فناوری فضا» با هدف معرفی بیشتر آثار این حوزه به علاقه‌مندان برپا می‌شود. ایجاد حساسیت برای توجه بیشتر مولفان و مترجمان به تولید آثار باکیفیت در حوزه دانش و فناوری فضایی از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه است و سعی شده در این نمایشگاه در همه زمینه‌های فناوری، کتاب در معرض دید علاقه‌مندان گذاشته شود.
 
مهدی‌زاده گفت: حسینیه ارشاد هرماه یک نمایشگاه یک هفته‌ای براساس رویداد‌های مختلف برگزار می‌کند که نمایشگاه یک‌روزه «فناوری فضا» سی‌ششمین مورد از این سلسله نمایشگاه‌ها خواهد بود. در این راستا، 21 بهمن‌ماه نیز به مناسبت وفات حضرت معصومه (س) و در اسفند‌ماه نمایشگاه دیگری با موضوع نوروز برپا خواهد شد. 

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 22866465 روابط عمومی کتابخانه تماس حاصل نمایند.

پس از پرتاب موفقیت‌آمیز نخستین ماهواره ایرانی «امید» در تاریخ ۱۴ بهمن‌ماه سال ۱۳۸۷، شورای عالی انقلاب فرهنگی ایران، این روز را «روز ملی فناوری فضا» نامگذاری کرد.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری