فارغ‌التحصیلان دانشگاهی باید‌ کارآفرین باشند‌

سرپرست دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: دانش‌آموخته‌ها و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ما باید کارآفرین باشند، نه اینکه بعد از اتمام درس به دنبال کار بگردند.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از : خبرگزاری فارس از کرمان، محمدجواد فدایی پیش از ظهر امروز در آیین معارفه وی به عنوان سرپرست جدید دانشگاه شهید باهنر کرمان اظهار داشت: دانشگاه شهید باهنر از جمله مراکز معتبر آموزش عالی کشور است که تاثیر به سزایی در توسعه و اقتصاد منطقه و کشور دارد.

وی بیان داشت: اساس و مبنای کار من در این دانشگاه، برنامه‌هایی است که رئیس جمهور در مبارزات انتخاباتی خود بیان کردند و به عنوان کارگزار دولت تدبیر و امید سعی می‌کنم، این برنامه‌ها را دنبال کنم.

فدایی افزود: یکی از برنامه‌های دولت برای مراکز آموزشی، دستیابی به دانشگاه‌های جهان‌تراز کارآفرین، دانش‌افزا و ثروت‌آفرین است.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه باهنر کرمان باید به موقعیت و جایگاه جهانی دست یابد، خاطرنشان کرد: اساتید ایرانی خارج از کشور فرصت‌های مطالعاتی خود را در این دانشگاه داشته باشند تا ارتباط با دانشگاه‌های جهان تقویت شود.

وی تصریح کرد: برگزاری سمینارها و کنفرانس‌های بین‌المللی در دانشگاه باهنر می‌تواند رقابت‌پذیری دانشگاه‌ها را در سطح جهان بالا ببرد.

فدایی با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها باید دانش‌افزا باشند، گفت: باید بعد آموزشی در دانشگاه‌ها تقویت و گسترش یابد و دانش را به معنای اعم آن در نظر بگیریم.

سرپرست دانشگاه شهید باهنر کرمان با تاکید بر توجه ویژه به علوم انسانی ابراز داشت: باید به دنبال دانشی باشیم که اخلاق و معرفت را نیز در دانشگاه‌ها توسعه دهد.

وی عنوان کرد: مشکل کنونی جامعه ما اشتغال است و زیبنده نیست که فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ما منتظر کار باشند، دانش‌آموخته‌های این جامعه باید خود کارآفرین باشند.

فدایی افزود: ثروت‌آفرین بودن دانشگاه به این معنی است که 18 هزار دانشجوی دانشگاه شهید باهنر کرمان، سرمایه‌های جوان با‌استعداد، پرانرژی و آماده فعالیت و کار هستند.

وی بیان داشت: 600 عضو هیئت علمی دانشگاه باهنر کرمان، نیروهایی متعهد و علاقه‌مند به آموزش و تحقیق، بهترین و بیشترین سرمایه یک جامعه محسوب می‌شود.

فدایی تصریح کرد: اگر نتوانیم از این سرمایه‌های موجود استفاده لازم را ببریم و این عده برای ما ثروت‌آفرین نباشند، مشکل کم‌کاری ما است.

سرپرست دانشگاه شهید باهنر کرمان در مورد توسعه عدالت آموزشی خاطرنشان کرد: عدالت کم و بیش مورد ظلم واقع شده است و باید از چهره عدالت به ویژه در دانشگاه‌ها و آموزش عالی ظلم‌زدایی شود.

وی گفت: تحقق واقعی عدالت به معنی داشتن مقررات‌، ضوابط، آیین‌نامه و بخش‌نامه جامع و کامل و پایبندی به قواعد و قوانین است.


پرتال دانشگاهی کشور Iran University Portal : آخرین مطالب اخبار دانشگاهی کشور